18.09.2014

Finské léto lásky

„Piki byla tehdy nejuznávanější lesba v celých Helsinkách.“

Vražda ve vánočním balení
16.09.2014

Vražda ve vánočním balení

Blíží se Štědrý den a kanadská vesnička Three Pines je zachumlaná do třpytivých sněhových závějí. V ulicích voní svařené víno a skořicové preclíky, lidé na poslední chvíli shánějí dárky pro své blízké a setkávají se na kus řeči. V ulicích zní smích a koledy.

Zázrak čeká na každého z nás
12.09.2014

Zázrak čeká na každého z nás

Nový Green. Úplně magické slovní spojení. A opravdu je v čemsi vždycky nový. Dopřeje nám všechno, co na jeho knížkách milujeme, a přidá něco navíc.

Hercule Poirot opět udivuje logikou
12.09.2014

Hercule Poirot opět udivuje logikou

V padesátce zemí v osmadvaceti jazycích se v úterý představil v dalším příběhu slavný belgický detektiv Hercule Poirot. Pravda, jeho duchovní matka Agatha Christie (1890–1976) ho v knize Opona: Poirotův poslední případ vydané rok před svým skonem nechala zemřít, ale její vnuk Mathew Prichard souhlasil s pokračováním. Autorkou knihy Vraždy s monogramem je Sophie Hannahová. Vznik příběhu, umístěného do Londýna i dalších britských míst v únoru 1929, je spojen se sympatickou historkou.

08.09.2014

Láska jako droga

V novém románu Michaela Chabona TELEGRAPH AVENUE jde o muziku, kung-fu filmy, černošskou komunitu, ale hlavně o otce a syny. Americký spisovatel Michael Chabon získal v roce 2001 Pulitzerovu cenu za román Úžasná dobrodružství Kavaliera a Claye, jenž je od začátku do konce holdem popkultuře postavené na hrdinech, konkrétně na komiksových hrdinech. Chabonova nejnovější próza Telegraph Avenue – v bravurním překladu Olgy Walló ji právě vydává Odeon – zase stojí a padá s muzikou, s černošským soulem, funky a jazzem. V jejím centru stojí „církev gramodesek, vinylová církev“. Svatostánek tu tvoří starý obchod s deskami, který vlastní dva kamarádi Nat a Archy, ne nepodobní Kavalieru a Clayovi.

Tearling se koupe v krvi
08.09.2014

Tearling se koupe v krvi

Kelsea svou matku nikdy neviděla a moc toho o ní neví. Vlastně jen to nejpodstatnější – byla to královna a je dávno mrtvá. Na trůně se už nějaký čas povaluje její bratr, Kelsein strýc, poživačný zbabělý muž. A nejspíš se mu nebude chtít opouštět své teplé místečko...

Jak jsem četl Papírová města
04.09.2014

Jak jsem četl Papírová města

My, kdo pracujeme v nakladatelství, musíme být stále napřed. Knihu obvykle čteme s dvouměsíčním předstihem, abychom ji stihli zkontrolovat, napsat k ní doprovodné texty a připravit propagaci. Nevýhodou je, že si o knížce nemáme s kým popovídat, protože ji čteme jako jedni z prvních. A když už titul konečně vyjde a lidi o něm mluví, my jsme už zase dál, u knih, které ještě nevyšly.

Papíroví lidé v papírovém světě
03.09.2014

Papíroví lidé v papírovém světě

Quentinu Jacobsenovi, který je spíše známý pod přezdívkou Q, zbývá poslední týden na orlandské střední škole. Měl by se připravovat na maturitu a na poslední testy, místo toho je ale vtažen do dobrodružství, které mu změní život.

Nejkrásnější obraz na světě
02.09.2014

Nejkrásnější obraz na světě

Může umění obrátit život člověka vzhůru nohama? Dozajista ano. Tajemný úsměv Mony Lisy nedává spát odborníkům už celá staletí. Obraz Doriana Graye zajistil vyobrazenému muži věčné mládí, ale způsobil i jeho smrt. A pak je tady Střed světa…

Spásná síla lásky
01.09.2014

Spásná síla lásky

když se řekne román o lásce, každý si představí něco trochu jiného. Někdo příběh s krásnými hlavními postavami i prostředím, někdo vášněmi nabitou knihu s několika dramatickými okamžiky, někdo si představí Romea a Julii a někdo zase knihu Láska je jen slovo. Názory na romány o lásce se liší, nikdo by si ale jistě nepředstavil příběh, který je zasazený doprostředka války.