Eva Vejmělková - Růžové moře
16.01.2015

Eva Vejmělková - Růžové moře

Autorku Evu Vejmělkovou (*1969) předlistopadová generace zná z několika filmových rolí, kterými se zapsala do paměti především mladších diváků. Nyní k nám přichází se svojí literární prvotinou, novelou „Růžové moře“, ve které zužitkovala nejen zážitky ze své psychologické praxe, ale i svoji lásku k italskému Toskánsku, kde tráví většinu letních měsíců.

Jü Chua - Žít!
16.01.2015

Jü Chua - Žít!

Každý šestý obyvatel planety je Číňan, naprostou většinu, co dneska na sobě máme, co v životě používáme, pochází z Číny, přesto kultura a tedy i literatura z Říše středu je nám téměř neznámá. Tak jako de facto celý asijský literární svět. Přiblížit nám tuto „exotickou“ literaturu se v posledních letech snaží nakl. Verzone v ediční řadě Xin, ve které vyšel i román „Žít!“ moderního čínského spisovatele Jü Chua (ang. Yu Hua) (*1960).

Hella S. Haasseová - Černé jezero
16.01.2015

Hella S. Haasseová - Černé jezero

Nizozemská východní Indie, Batavia … pojmy, které pravděpodobně většině z nás nic neříkají. Přesto ji známe, jenže pod současnými názvy – Indonésie a Jakarta. Právě tam se odehrává částečně autobiograficky laděný román významné nizozemské spisovatelky Hella S. Haasseové, která se v roce 1918 v tehdejší Batavii narodila do rodiny koloniálního úředníka.

Rudý vlk
15.01.2015

Rudý vlk

Švédská bestselleristka Liza Marklund pomalu, ale jistě načíná další rok na české literární scéně a spolu s ní tak nakladatelství Knižní klub přináší svým čtenářům další z případů protřelé žurnalistky Anniky Bengtzon. V pořadí již v páté knize této série poodhalíme tajemství starých teroristických útoků a přičichneme k atmosféře šedesátých let ve Švédsku.

Dominik Landsman - Deníček moderního fotra
15.01.2015

Mateřská dovolená. Rodičovská dovolená. Termíny označující idylu doby strávené celodenně s malým potomkem, který příchodem na svět překopal život od základů. Je to období krásné, naplňující, a všechno dostává jiný rozměr. Ale…Že slovo „dovolená“ se ani v nejmenším nehodí, pozná velmi rychle každý rodič. Většinou matky. V posledních letech ale přibývá i otců, kteří se rozhodnou, či je okolnosti donutí, zůstat na „mateřské dovolené“.

14.01.2015

Harald Tonollo – Smrtičovi 1: Temné dědictví

Kde se jen vzala dvanáctiletá blonďatá holka v čarodějnické rodině, kde jsou všichni černovlasí a prostě „nenormální“? Ač je to skoro k neuvěření, narodila se v ní…

13.01.2015

František Nepil - Pět báječných strýčků

Víte, co se stane, když spojíte vyprávění Františka Nepila s ilustracemi Adolfa Borna? Krásné vyprávění pro děti, které čtenáře i malé posluchače nejen pohladí na duši, ale i pobaví.

Jojo Moyesová: Stříbrná zátoka
12.01.2015

Jojo Moyesová: Stříbrná zátoka

Ach můj bože! Dočetla jsem Stříbrnou zátoku, nejnovější knihu Jojo Moyesové.

12.01.2015

Rodičovství není žádná procházka rájem. To ví snad každý člověk, ať už matka nebo otec, který do tohoto úseku života vstoupil a nebo teprve vstupuje. O tom, jak je to opravdu náročné se však dozvídá až ten, který si domů přinese malé bezbranné téměř vždy krásné miminko.

09.01.2015

Ukrývej se ženo má

Všichni momentálně prožíváme a snad i naplno žijeme v jednadvacátém století. Tato moderní zrychlená doba některé z nás ubíjí natolik, že někteří z nás nejsou schopni nejen se prosadit, ale psychicky se dostávají na okraj své propasti sil. V některých částech světa je však všechno úplně jinak.