22.01.2015

Christiane F. - My děti ze stanice ZOO

Příběh mladinké dívky, který byl sepsán na základě gramofonových nahrávek jejího vyprávění, bere lidem dech už od doby, kdy byl vydán poprvé. Je natolik silný, aby ve vás zanechal stopu až do konce života. Tenhle mrazivý příběh Christiane F., která byla několik let závislá na drogách, je výpovědí celé generace, jež sice nebyla zasažena válkou, jako ta, o níž ve svých dílech píše Remarque, ale něčím podobně nelidským - drogami.

Fausto Brizzi – 100 dní štěstí
22.01.2015

Fausto Brizzi – 100 dní štěstí

Vezmete-li do ruky tuto knihu, bude vám hned jasné, o čem je. Netají se tím, že je o posledních 100 dnech života jednoho člověka, který umírá. Že příčinou jeho blížícího se konce je rakovina, není v dnešní době nikterak překvapivé. Pokud vás tento neskrývaný fakt ať už z jakéhokoliv důvodu neodradí, začtete se do knihy během pár stránek a věřte, že bez širokého úsměvu a slz se to neobejde!

V údolí lišek
20.01.2015

V údolí lišek

Byl to krásný letní podvečer. Slunce nízko nad obzorem, obloha bez mráčků a ve vzduchu vůně okolních lesů a pastvin. Byl to přesně ten letní den, o němž člověk sní za mrazivých zimních dnů... Dříve, než se ale večer přetavil v noc, stala se z něj noční můra. Dobře ukrytá skalní jeskyně, v ní dřevěná bedna, a v té unesená žena jen s láhví vody, baterkou a trochou jídla. A únosce se pro ni už nevrátí. Co bude dál?

Pět
19.01.2015

Pět

Jestli žijete ve městě, možná to taky znáte – někdy je prostě nejlepší vypadnout z betonových zdí a asfaltových řek ven do skutečné přírody. Mezi stromy, skály a potůčky. Člověk si krásně pročistí hlavu…

16.01.2015

Mitch Albom - První telefonát z nebe

„Albomovo neochvějné přesvědčení, že naše životy mají smysl, je uklidňující“, tak charakterizovaly knihu New York Times, a mi nezbývá než s tímto tvrzením naprosto souhlasit.

Eva Vejmělková - Růžové moře
16.01.2015

Eva Vejmělková - Růžové moře

Autorku Evu Vejmělkovou (*1969) předlistopadová generace zná z několika filmových rolí, kterými se zapsala do paměti především mladších diváků. Nyní k nám přichází se svojí literární prvotinou, novelou „Růžové moře“, ve které zužitkovala nejen zážitky ze své psychologické praxe, ale i svoji lásku k italskému Toskánsku, kde tráví většinu letních měsíců.

Jü Chua - Žít!
16.01.2015

Jü Chua - Žít!

Každý šestý obyvatel planety je Číňan, naprostou většinu, co dneska na sobě máme, co v životě používáme, pochází z Číny, přesto kultura a tedy i literatura z Říše středu je nám téměř neznámá. Tak jako de facto celý asijský literární svět. Přiblížit nám tuto „exotickou“ literaturu se v posledních letech snaží nakl. Verzone v ediční řadě Xin, ve které vyšel i román „Žít!“ moderního čínského spisovatele Jü Chua (ang. Yu Hua) (*1960).

Hella S. Haasseová - Černé jezero
16.01.2015

Hella S. Haasseová - Černé jezero

Nizozemská východní Indie, Batavia … pojmy, které pravděpodobně většině z nás nic neříkají. Přesto ji známe, jenže pod současnými názvy – Indonésie a Jakarta. Právě tam se odehrává částečně autobiograficky laděný román významné nizozemské spisovatelky Hella S. Haasseové, která se v roce 1918 v tehdejší Batavii narodila do rodiny koloniálního úředníka.

Rudý vlk
15.01.2015

Rudý vlk

Švédská bestselleristka Liza Marklund pomalu, ale jistě načíná další rok na české literární scéně a spolu s ní tak nakladatelství Knižní klub přináší svým čtenářům další z případů protřelé žurnalistky Anniky Bengtzon. V pořadí již v páté knize této série poodhalíme tajemství starých teroristických útoků a přičichneme k atmosféře šedesátých let ve Švédsku.

Dominik Landsman - Deníček moderního fotra
15.01.2015

Mateřská dovolená. Rodičovská dovolená. Termíny označující idylu doby strávené celodenně s malým potomkem, který příchodem na svět překopal život od základů. Je to období krásné, naplňující, a všechno dostává jiný rozměr. Ale…Že slovo „dovolená“ se ani v nejmenším nehodí, pozná velmi rychle každý rodič. Většinou matky. V posledních letech ale přibývá i otců, kteří se rozhodnou, či je okolnosti donutí, zůstat na „mateřské dovolené“.