Krev a stříbro
02.02.2015

Krev a stříbro

Historie byla plná krvavých bojů a mocenských půtek. Vedly se z nejrůznějších důvodů, většinou kvůli postavení, někde pro stříbro. Jeho těžba a zpracování byly sice náročné, ale dané oblasti přinášely bohatství. Kdo měl peníze, měl i moc. A kdo patřičný vliv neměl, pokusil se bitvou stříbrná naleziště zabrat, a tím získat peníze i moc pro sebe…

28.01.2015

Haruki Murakami – Podivná knihovna

Povídka nevelká svým rozsahem zaujme svým fantaskním obsahem a precizním provedením. Myslím, že by neměla chybět v knihovně žádného milovníka současného japonského spisovatele Haruki Murakamiho.

23.01.2015

Liane Moriarty – Manželovo tajemství

Cecilia, Tess a Rachel. Tři rozdílné ženy žijící každá svým životem. Co je spojuje? Čím se jejich osudy protnuly, aniž by to věděly? Čtenář románu Manželovo tajemství se to nakonec dozví, ale dozví se to i jeho tři hlavní protagonistky?

22.01.2015

David Nicholls - Jeden den

Je 15. července 1988 a my se ocitáme v jednom studentském pokoji společně s Emmou a Dexterem. Ona je typická šedá myška se smyslem pro ironii, on charismatický bohém a hezounek. Momentálně je spojuje jen jedna věc: postel. Oba právě ukončili svá vysokoškolská studia a s očekáváním přijímají vidinu života ve světě dospělých. I zde se ale nenávratně rozcházejí: zatímco Emma má se svou budoucností velké plány, Dex se dokáže spokojit s povrchní slávou, luxusem, cestováním a nezávaznými vztahy. Ráno je čeká vystřízlivění a trapné momenty dvou lidí, kteří spolu strávili noc a teď se mají rozloučit s vědomím, že už se nikdy neuvidí.

22.01.2015

Christiane F. - My děti ze stanice ZOO

Příběh mladinké dívky, který byl sepsán na základě gramofonových nahrávek jejího vyprávění, bere lidem dech už od doby, kdy byl vydán poprvé. Je natolik silný, aby ve vás zanechal stopu až do konce života. Tenhle mrazivý příběh Christiane F., která byla několik let závislá na drogách, je výpovědí celé generace, jež sice nebyla zasažena válkou, jako ta, o níž ve svých dílech píše Remarque, ale něčím podobně nelidským - drogami.

Fausto Brizzi – 100 dní štěstí
22.01.2015

Fausto Brizzi – 100 dní štěstí

Vezmete-li do ruky tuto knihu, bude vám hned jasné, o čem je. Netají se tím, že je o posledních 100 dnech života jednoho člověka, který umírá. Že příčinou jeho blížícího se konce je rakovina, není v dnešní době nikterak překvapivé. Pokud vás tento neskrývaný fakt ať už z jakéhokoliv důvodu neodradí, začtete se do knihy během pár stránek a věřte, že bez širokého úsměvu a slz se to neobejde!

V údolí lišek
20.01.2015

V údolí lišek

Byl to krásný letní podvečer. Slunce nízko nad obzorem, obloha bez mráčků a ve vzduchu vůně okolních lesů a pastvin. Byl to přesně ten letní den, o němž člověk sní za mrazivých zimních dnů... Dříve, než se ale večer přetavil v noc, stala se z něj noční můra. Dobře ukrytá skalní jeskyně, v ní dřevěná bedna, a v té unesená žena jen s láhví vody, baterkou a trochou jídla. A únosce se pro ni už nevrátí. Co bude dál?

Pět
19.01.2015

Pět

Jestli žijete ve městě, možná to taky znáte – někdy je prostě nejlepší vypadnout z betonových zdí a asfaltových řek ven do skutečné přírody. Mezi stromy, skály a potůčky. Člověk si krásně pročistí hlavu…

16.01.2015

Mitch Albom - První telefonát z nebe

„Albomovo neochvějné přesvědčení, že naše životy mají smysl, je uklidňující“, tak charakterizovaly knihu New York Times, a mi nezbývá než s tímto tvrzením naprosto souhlasit.

Eva Vejmělková - Růžové moře
16.01.2015

Eva Vejmělková - Růžové moře

Autorku Evu Vejmělkovou (*1969) předlistopadová generace zná z několika filmových rolí, kterými se zapsala do paměti především mladších diváků. Nyní k nám přichází se svojí literární prvotinou, novelou „Růžové moře“, ve které zužitkovala nejen zážitky ze své psychologické praxe, ale i svoji lásku k italskému Toskánsku, kde tráví většinu letních měsíců.