Bažináč
14.12.2017

Čtenářská recenze: Alan Moore - Bažináč

Je tomu už čtrnáct let, co v České republice vyšel první Swamp Thing - Bažináč z dílny scénáristy Alana Moora. Úvodní díl Bažináčovy ságy byl však již dlouhou dobu beznadějně vyprodaný a tak přišel čas, aby nakladatelství BB art nadělilo jeho fanouškům nové vydání. Navíc se nejedná o pouhopouhý dotisk, ale o zcela nový, přepracovaný kousek. Tím prvním, co fanoušky uhodí do očí, je bezpochyby fakt, že první Bažináč se konečně dočkal barvy!

Ganbare!
11.12.2017

Čtenářská recenze: Katarzyna Boni - Ganbare!

Ganbare! Workshopy smrti jsou skvělým polským reportážním debutem.

Arina
05.12.2017

Čtenářská recenze: Eva Hölzelová - Arina

Představte si, že jste v lese našli znetvořené miminko. Jako jedna z lesních žen, Valdén, ho odnesete do svého světa a vychováte z něj statného mládence. Přijde den, kdy bude muset opustit svou rodnou krajinu, protože přece patří do světa lidí. I přes svůj vzhled se musí vydat tam, kam se bojí...

Náhle sami
07.11.2017

Čtenářská recenze: Isabelle Autissierová - Náhle sami

Co o knize říkají jiní? Dobře popsaná krajina, přičemž se autorka vyhnula popisu z pohlednic za dvě eura, tvrdí názor ze zadní strany knihy. No, tak to bych dotyčného, kdo tenhle názor psal, chtěla vidět, jak by tuhle umrzlou krajinu zapáchající rybinou, tučňáčím trusem a sužovanou vichry a slotou, fotil na pohlednici za dvě eura. Ale tak ano – v zásadě je to pravda. Není tu vůbec nic kýčovitého, není tu nic, co by jen naznačovalo, že na tom strašném, profukujícím místě chcete s hlavními hrdiny být.

Maminčin mazánek
24.10.2017

Čtenářská recenze: Sarah Flint - Maminčin mazánek

Po přečtení příběhů jako je Maminčin mazánek, mrazivých tak, že vám vlasy vstávají hrůzou na hlavě, si vždy říkám, kam na ty náměty spisovatelé chodí. U této autorky je to ale více než jasné, třicet pět let pracovala u Metropolitní policie v Londýně (kde se jistě setkala s nejrůznějšími hrůzu nahánějícími případy). Britská spisovatelka, která se skrývá pod pseudonymem Sarah Flint, se po letech strávených u policie rozhodla naplno věnovat psaní. A dobře udělala.

Sandman: Preludia a nokturna
23.10.2017

Čtenářská recenze: Neil Gaiman - Preludia a nokturna

V komiksovém světě patrně nenarazíte na slavnější sérii, než je Sandman Neila Gaimana. O tomhle jedinečném díle snad i u nás přinejmenším slyšel každý komiksový fanoušek. Ostatně, tahle série je zde s námi již od roku 2002, kdy ji poprvé českým čtenářům představilo nakladatelství Crew. Nyní, takřka o patnáct let později, přichází Sandman znovu na scénu, tentokrát v líbivém barevném provedení…

Černé lekníny
17.10.2017

Čtenářská recenze: Michel Bussi - Černé lekníny

I když rozkvetlé město Giverny působí klidným a mírumilovným dojmem, uvnitř to ve skutečnosti vře. Mezi obyvateli se totiž pohybuje nepolapitelný vrah, který má na svědomí nejeden nevinný život. Do vyšetřování se pouští policie a snaží se této záhadě přijít na kloub. Důležitým prvkem, který se prolíná celou knihou, je umění. Vždyť právě tady tvořil Claude Monet, autor světoznámých Leknínů. Díky němu toto místo navštěvují turisté z celého světa.

Závěrka
11.10.2017

Čtenářská recenze: Miloš Urban - Závěrka

Po mysteriózních románech jako je Lord Mord, Sedmikostelí nebo Hastrman přichází známý český spisovatel Miloš Urban s milostnou novelou, jejímiž hlavními tématy jsou digitální věk, sociální sítě a neschopnost navázat hlubší citový vztah. Závěrka aneb ztížená možnost happy-endu na dvou stech padesáti stránkách rozehrává příběh amatérského fotografa Matěje Runda a jeho modelky Věry Barvířové.

Moucha
09.10.2017

Čtenářská recenze: Dominik Dán - Moucha

Dominik Dán je minimálně na Slovensku stálicí a nutno říct, že ani u nás se mu nevede nijak špatně. Není proto divu, že nakladatelství Slovart nezahálí a chrlí na nás jednu “dánovku” za druhou. Po Smrti na druhém břehu přichází na řadu i jeden z nejlépe hodnocených dílů kriminálky Našeho města - Moucha.

Se záští
04.10.2017

Čtenářská recenze: Eileen Cook - Se záští

Se záští je kniha, která mě upoutala svoji magickou obálkou a následně i anotací. Koho by nezajímal příběh, kde vystupuje dívka se ztrátou paměti, která se stala účastnicí nehody (jenž však nemusela být tak úplně nehodou)? Vzpomene si, co se stalo? A co když si nevzpomene? Nebylo by to tak nakonec lepší?