21.09.2010

Paul Harrington - Tajemství pro mladé

Četli jste Tajemství od Rhondy Byrne, ale některé pasáže knihy jste zase až tak moc dobře nepochopili nebo se Vám zdáli nesrozumitelné? Zkoušeli jste i přesto přečíst knihu znovu a znovu a pořád nic? Mám pro Vás skvělý knižní typ. Knihu TAJEMSTVÍ PRO MLADÉ od Paula Harringtona.

Stieg Larsson - Dívka, která si hrála s ohněm
21.09.2010

Lisbeth Salanderová, nevzdávající se mladá hackerka, sama proti všem. Takto jednoduše bych mohl popsat druhý díl trilogie Milénium z pera, bohužel již zesnulého, Stiega Larssona, Dívka, která si hrála s ohněm. V žádném případě to ale neudělám, jelikož knihu takových kvalit snad ani jednoduše popsat nejde.

Haruki Murakami - Konec světa & Hard-boiled Wonderland
21.09.2010

Dobré beletrie existuje spousta, vlastně jí existuje mnohem víc, než kolik toho člověk stihne za život přečíst. Pak ale existují knihy natolik výjimečné, že je záhodno dát jim před běžnou dobrou beletrií přednost, protože nepřečíst je by byla opravdu škoda. Psychologický sci-fi/fantasy/symbolistní román Konec světa & Hard-boiled Wonderland významného japonského spisovatele Haruki Murakamiho k těmto knihám patří.

Nuria Amat – Ať na mě prší život
20.09.2010

Nuria Amat – Ať na mě prší život

Španělská spisovatelka katalánského původu Nuria Amat se nám v češtině poprvé představila na podzim roku 2009 se svou knihou Ať na mě prší život. U této svérázné spisovatelky však neočekávejte žádnou dějovou linii. Byli byste dost možná zklamaní. Jednotlivé stránky knihy na sebe totiž nejsou vázány příběhem, ale neviditelnou pavučinou intimních vzpomínek, osamělými reflexemi, úvahami a rozjímáním nad životem Nurie Amat. Je to mozaika tvořená ze střípků autobiografických prvků. Tato kniha představuje autorčin zhmotněný svět. Čtenáře nemá upoutat, pobavit nebo poučit. Jejím úkolem je přenést ho do cizího života - do jiného prostoru, času a těla.

20.09.2010

Michael Connely - Strašák

Na následujících řádcích bych Vás rád seznámil s knihou Strašák, kterou napsal americký spisovatel Michael Connely. Hlavním hrdinou chytlavého románu je novinář a příležitostný spisovatel Jack McEvoy, jenž se shodou řady okolností ocitá na stopě zvrhlého sériového vraha. Není mým úmyslem rozepisovat se zde o detailech zručně stavěného příběhu, řeknu jen, že tento příběh se před čtenářem rozvíjí postupně jako kutálející se klubko bavlnky. Sled událostí se zdá být plynulý a nepředvídatelný.

20.09.2010

Rhonda Byrne - Tajemství

O knize Tajemství se traduje, že se nesmí půjčovat. Můžete si jí koupit sami, dostat jí jako dárek, ale nesmíte ji půjčovat nebo si ji půjčit. Osobně považuji tuto knihu za velmi univerzální dárek, který nikoho (kromě silně věřících) neurazí. Velice povedené (až úchvatné) jsou ilustrace a celkové grafické zpracování knihy. Působí starodávným a tajemným dojmem.