30.11.2011

Jiří Kučera - Bílí baroni ani bílý plášť nezakryje zelené mozky

Abych řekla pravdu, tak jsem napřed na knihu díky názvu nahlížela skepticky – není to náhodou takzvaně obšlehnuté Švandrlíkovo nejslavnější dílo? První stránky mě vyvedly z omylu přímo raketovou rychlostí.

28.11.2011

Nora Robertsová - Kouzlo okamžiku

Krásná blonďatá dívka a tři páry vzájemně propojených snubních prstýnků na obálce, mě zlákaly ke koupi nového titulu známé spisovatelky romantických románů. Nora Robertsová jich už napsala více jak dvě stovky a nechápu jak to dělá, že je každý jiný a všechny se pěkně čtou.

28.11.2011

Prostřeno! 2 od Aše po Jablunkov

Druhý díl knihy Prostřeno! od Aše po Jablunkov byl už jistě nesmírně očekáván mnohými nadšenci stejnojmenného televizního pořadu, vysílaného TV Primou. Pro ty, kterým tento pořad nic neříká vysvětlím, že se jedná o gastronomickou soutěž, do které se přihlásí nadšenci pro vaření a amatérští kuchaři, kteří si předem musí zvolit své menu a pokrmy, kterými hodlají pohostit svoje soupeře. Každý týden mezi sebou soupeří nová pětice účastníků. Hodnotí se navzájem a výherce na konci týdne obdrží finanční odměnu.

28.11.2011

Umberto Eco - Kant a ptakopysk

Většina čtenářů si se jménem Umberta Eca v první řadě spojí dílo Jméno růže. Kromě toho, že byl Umberto Eco romanopisec, zabýval se také sémiotikou, literární vědou a středověkou estetikou. Ti znalejší jeho díla ví, že je autorem pro širokou veřejnost nepříliš záživných a odborných spisů. Tento styl tak trochu opouští právě v díle Kant a ptakopysk, přestože má také odborný základ. V tomto díle se Eco vrací k některým tématům, které již řešil ve své Teorii sémiotiky, ovšem s tím rozdílem, že nyní na ně pohlíží z odlišných úhlů.

28.11.2011

Lenka Lanczová - Zadáno pro blížence

Lenka Lanczová už je ve svém žánru zkrátka pojem. Zná ji snad každá dospívající dívka alespoň z doslechu, ale jsem si jistá, že její knihy čtou i holky, které čtení nijak zvlášť nebaví. Lenka Lanczová se totiž perfektně dokáže vžít do pocitů - náctiletých holek a navíc o nich nesmírně poutavě psát! Důkazem o tom je i tato kniha.

24.11.2011

Rob Thurman - Kal Leandros 5 - Mršina

Když ostravské nakladatelství Fantom Print v červnu 2010 vydalo knihu americké autorky Rob Thurmanové „V temnotě“, první díl z cyklu o bratřích Kal a Niko Leandrosových, trefilo se do čtenářského vkusu mnoha fandů fantastiky. Není se tedy čemu divit, že už v říjnu 2011 se na knižních pultech objevilo páté pokračování pod názvem „Mršina“ (orig. Roadkill, 2010).

24.11.2011

Jussi Adler-Olsen - Žena v kleci

Severské krimi thrillery, jenž jsou u českých čtenářů v současnosti tolik oblíbené, ve většině případů reprezentuje švédská literatura. Brněnské nakl. HOST nám titulem „Žena v kleci“ (orig. Kvinden i buret, 2007) nabízí celkem méně známou dánskou literární scénu. Autorem knihy je Jussi Adler-Olsen (*1950), který tímto románem začal sérii kriminálních thrillerů o kodaňském policejním oddělení Q. Do této série patří zatím dva další romány, které by měli vyjít česky příští rok.

24.11.2011

Delphine de Vigan - No a já

Po románech „Bludy z nudy“ od S. Sperlinga a „Axolotl roadkill“ od H. Hegemonnové je kniha „No a já“ dalším titulem z ediční řady Světová knihovna, který nám předkládá značně kritický a možná i drsný pohled na život a myšlení současné evropské mládeže. Tímto románem se francouzská autorka Delphine de Vigan (*1966) velmi kladně zapsala do čtenářského povědomí a sklidila pochvalu i z řad literárních kritiků. Dokládají to nejen ceny Prix des Libraires, Rotary International, či nominace na prestižní Prix Goncourt, ale i filmové zpracování, kterého se tento příběh, vydaný pod názvem „No et moi“ (2007), dočkal v roce 2010.

24.11.2011

Stephen King - Temná půle

Musím říci hned na úvod, že jsem si tuto knihu (ač jsem velkou fanynkou Stephena Kinga) musela přečíst dvakrát, abych jí přišla na chuť. Na první přečtení se mi zdála zbytečně (bezúčelně) surová, ale není to tak, surovost celý příběh koření a dodává mu temnou příchuť.

23.11.2011

Anna Strunecká - Doba jedová

Knížku jsem si koupila kvůli názvu, je trefný, přesný a tak trošku se ho bojím. Chemikálie se na nás valí dnes prakticky ve všem, ve vzduchu, v jídle, v lécích, v kosmetice, v nápojích. Velká část je věnována očkování a jeho možným rizikům.