19.01.2012

Jeffery Deaver - Kamenná opice

Kamenná opice je jednou z mnoha knih Jefferyho Deavera, ve kterých vystupuje Lincoln Rhyme se svou kolegyní Amélií Sachsovou, vyšetřovatelé známí i z dalších thrillerů tohoto autora, jako např. Prázdné křeslo nebo Sběratel kostí.

13.01.2012

Zuiker Anthony E., Swierczynski Duane - Level 26: Proroctví temnoty

V dalším digirománu se opět setkáváme s hrdinou prvního dílu – Stevem Darkem, který se po tragické smrti manželky snaží být dobrým otcem jejich malé dcerky. Ale i když už není členem týmu Mimořádů, není schopen přestat „lovit“. A právě v této době se (5 let od smrti Skřípala, jehož Dark zabil) se na scéně objeví další bestiální vrah – tentokrát vraždí své oběti podle tarotových karet.

13.01.2012

David Vann - Ostrov Sukkwan

Nakladatelství Argo nám ve své oceňované ediční řadě AAA představuje další z amerických debutů, který vzbudil značný ohlas jak u literárních kritiků, tak především mezi čtenáři. Jedná se novelu amerického autora Davida Vanna (*1966) „Ostrov Sakkwan“ (orig. Sakkwan Island), která vyšla v roce 2008. V USA je tato novela součástí povídkové sbírky „Legend of a Suicide“, v Evropě ale vychází především samotně, a to i v českém překladu. Sbírka, kterou Vann psal přes deset let, a která následně dalších dvanáct roků čekala na vydavatele, už svým názvem jakoby předurčovala směr a téma – sebevražda (suicide).

13.01.2012

Elizabeth Gaskell - Život s láskou, život bez lásky

„Ti, kteří s ní měli obchodní jednání, ji popisovali jako osobu tvrdě smlouvající o cenách zboží, s níž nebylo vždy snadné vyjít. Susan nikdy nešetřila vlastním úsilím a vynaloženou prací jak na poli, tak na trhu, aby vytěžila co nejvíc.“

13.01.2012

Cormac McCarthy - Vnější tma

Prozaik Cormac McCarthy (1933) patří bezesporu k nejlepším autorům současné americké literatury. Jeho knihy jako „Cesta“, „Tahle země není pro starý“, „Všichni krásní koně“ atd. se dočkaly nejen kladných čtenářský a odborných ohlasů, ale i mnohdy výborných filmových zpracování. Jednou jeden recenzent napsal, že jeho romány jsou neveselé příběhy o neveselých lidech. Skutečně, jeho knihy jsou plné krutosti, brutality, podivných postav s ještě podivnějšími životními osudy, odehrávající se především na svérázném americkém Jihu. A ne jinak tomu je i v románu „Vnější tma“ (orig. Outer Dark), který je autorovým druhým vydaným dílem z roku 1968.

13.01.2012

Michel Houellebecq - Mapa a území

Francouzský spisovatel Michel Houellebecq (*1958) patří bezesporu k nejznámějším současným literátům ze země galského kohouta. Autor, který sbírá ceny po celém světě, jehož knihy se překládají do všech možných jazyků, ale taky autor značně kontroverzní pro své kritické názory na imigranty ve Francii, za což si už vysloužil obvinění z rasismu, a v neposlední řadě i pro své otevřené sexuální scény, které vlastně mnohdy překonávají i pornografickou literaturu.

23.12.2011

Zuiker Anthony E., Swierczynski Duane -Level 26: Netvor z temnot - 1. díl

Do této knihy jsem se začetla ze zvědavosti, Level 26 – název ve mně zprvu vzbuzoval dojem, že půjde o cosi ze světa hráčů počítačových her, ale dostupné informace hovořily jinak. Také odkazy na webové stránky za některými kapitolami povzbuzovaly chuť začít číst.

20.12.2011

Stephen King - Černočerná tma

Blíží se vánoce, a tak se na českém knižním trhu objevují ty nejslavnější literární hvězdy. Mezi nimi nesmí jako každoročně chybět i král literárního hororu, dneska už skutečně kultovní americký autor Stephen King. Nakladatelství Beta nám na letošní vánoční trhy nabídlo jeho novou sbírku „Černočerná tma“

20.12.2011

Lars Kepler - Paganiniho smlouva

Největším knižním hitem loňského podzimu se stal krimi thriller „Hypnotizér“ švédské manželské dvojice Ahndorilových píšících pod pseudonymem Lars Kepler. Prodalo se ho u nás přes padesát tisíc výtisků, což je na poměry české kotliny neuvěřitelné číslo. Po roce se na pultech knihkupectví objevil další titul této skandinávské dvojice, a to „Paganiniho smlouva“ .

19.12.2011

Mitch Albom - Neztrácejte víru

Na počátku byla otázka. „Napíšeš projev na můj pohřeb?“ Nerozumím, odpověděl jsem. „Projev na můj pohřeb,“ zopakoval starý pán. „Až odejdu.“ Jeho oči za brýlemi zamrkaly. Pečlivě udržované vousy měl šedé a stál lehce shrbeně.Umíráte? Zeptal jsem se. „Ještě ne,“ ušklíbl se. Tak proč… „Protože si myslím, že se na to hodíš. A myslím si, že až přijde čas, budeš vědět, co říct.“