09.02.2012

Jackson Jermaine - Nejsi sám – Michael očima svého bratra

Michael Jackson – jméno, které pořád hýbe světem, jméno, které zná snad každý člověk. Přestože od zpěvákovy smrti uplynuly již téměř 3 roky, jeho písně se stále hrají a boří rasové, národností a společenské předsudky.

09.02.2012

Peter Stoličný - Pohádky o dopravních značkách - Zábava a poučení pro školáky i předškoláky

Půvabná a poučná knížka Petera Stoličného zaujme všechny školáky i předškoláky – dopravní značky jsou všude kolem nás, denně se s nimi setkáváme. Provoz je hlavně ve městech stále hustější a dostat se na druhou stranu ulice je pro chodce často mnohem náročné. Je tedy důležité, abychom věděli co která značka znamená a jestli je informační nebo výstražná. Značky nám říkají, co smíme, co můžeme a co musíme. Pro ty, kteří se značky chtějí naučit je tato knížka více než vhodná – jak jinak než formou pohádky se o ní děti něco dozví, naučí a ještě je to bude bavit...

06.02.2012

Sofi Oksanen - Stalinovy krávy

Sofi Oksanen patří k nejpopulárnějším finsko-estonským literátkám. U nás je známá především svým románem Očista, který vydalo v roce 2010 nakladatelství Odeon. Stejné nakladatelství nyní přichází s další knihou Sofi Oksanen - jsou jí Stalinovy krávy, autorčina prvotina z roku 2003.

23.01.2012

Ken Follett – Na věky věků

Kniha Na věky věků volně navazuje na Pilíře země. Obě knihy jsou rozsahem větší, než je obvyklé a já je hodně dlouho měla na polici a odhodlávala jsem se k jejich přečtení. Když už jsem se do nich pustila, musela jsem číst dál a dál, dokud jsem nebyla na poslední stránce. Teď jsem moc ráda, že jsem je přečetla, protože to prostě stálo za to…

Ken Follett - Pilíře země
23.01.2012

Ken Follett - Pilíře země

O této knize jsem slyšela jen samá pozitiva. Prý i ten, kdo běžně nečte historické romány zhltne tuto knihu jedním dechem. Vzhledem k jejímu rozsahu, „díky“ kterému se tato kniha opravdu nehodí do kabelky, jsem o všech těchto tvrzeních trochu pochybovala a se čtením této velikostí ohromné knihy několik let otálela. Zvědavost mi ale nakonec nedala a když jsem se konečně odvážila k jejímu přečtení, začetla jsem se tak, že jsem jedním dlouhým dechem zhltla nejen Pilíře země, ale také volné pokračování nazvané Na věky věků. Obě knihy jsou velké nejen svým rozsahem, ale také příběhem, který vás prostě vtáhne a nepustí.

Zvířata zblízka
23.01.2012

Zvířata zblízka

Knížky o zvířatech patří v naší „dětské knihovně“ mezi velmi oblíbený žánr. Byť našim dětem není ještě ani 5 let a tato kniha je doporučená pro čtenáře od 8 let, jsou nadšení, když si z ní čteme a když díky ní objevují další nové a nové věci.

19.01.2012

Nicholas Evans - Zaříkávač koní

Zasněženou silnicí se obrovskou rychlostí řítí kamion. Ve stejný okamžik tudy prochází dospívající dívka s koněm, které se nešťastnou náhodou ze vteřiny na vteřinu obrátí život vzhůru nohama, a nejenom ji. Také její matce začíná boj o její záchranu a o pomoc koni, který následkem nehody zešílel. Kniha Zaříkávač koní nezačíná zrovna poeticky, avšak samotný příběh je nesmírně poutavý!

19.01.2012

Tureček Břetislav - Nesvatá válka o svatou zemi

Břetislav Tureček, zpravodaj Českého rozhlasu, žije již několik let v Jeruzalémě, stále neuznaném hlavním městě státu Izrael. Již předtím jsem četla jeho knihu Světla a stíny islámu, která mě zaujala nejen obsahem, ale i formou, a právě proto jsem se rozhodla přečíst další z „reportáží“ tohoto skvělého autora.

19.01.2012

Stephen King - Nespavost

Hlavního hrdinu poslední dobou provázejí samé problémy. Jedním z nich je nová role vdovce, na kterou si jen nerad musí zvykat. Navíc ho v posledních dnech trápí nespavost a vidiny, o nichž si vůbec není jistý, zda se skutečně jedná pouze o halucinace. Vše se navíc odehrává v městečku Derry, všem čtenářům „kingovek“ známém prostředí, kde se teď shromáždily temné síly, pohlcující jeho obyvatele do smrtícího kolotoče.

19.01.2012

Stieg Larsson - Muži, kteří nenávidí ženy

Není jistě zapotřebí dělat prvnímu dílu Milénia reklamu, těch jste asi během posledních měsíců viděli spousty. Titulem „bestseller“ se tato kniha rozhodně nepyšní nadarmo! Ke koupi této knihy mě přiměly právě ony víc jak kladné ohlasy a recenze. Stiega Larssona jsem coby spisovatele předtím neznala a o trilogii Milénium jsem také neslyšela. Mnohé z čtenářských recenzí a hodnocení mluvily o tom, že prvních padesát až osmdesát stran je poněkud nudných, ale pak děj nabírá rychlý spád. Byla jsem proto taky připravená na pomalejší rozjezd, ale jak jsem později zjistila, vůbec to nebylo zapotřebí. Kniha Muži, kteří nenávidí ženy mě pohltila od samého začátku.