07.03.2012

Stop rodičům! New York - vše, co chceš vědět

Cestovatelský průvodce pro teenagery. Nejzajímavější průvodce po metropolích světa ze série Lonely Planet nás zavede tentokrát do New Yorku a provede nás tím nejzajímavějším, co se dá v tomto městě najít a objevit.

07.03.2012

Stop rodičům! Londýn - vše, co chceš vědět

Cestovatelský průvodce pro teenagery. Nejzajímavější průvodce po metropolích světa ze série Lonely Planet nás zavede tentokrát do Londýna a provede nás tím nejzajímavějším, co se dá v Londýně najít a objevit.

06.03.2012

Lenka Lanczová - Vstupenka do ráje

Vstupenka do ráje, nejnovější román Lenkdy Lanczové, je svým způsobem nevšední v rámci knížek této spisovatelky. Její hlavní hrdinkou totiž není náctiletá či pubertální holka, ale dospělá žena.

06.03.2012

Dirie Waris, D´Haem Jeanne - Svítání na poušti

Svítání na poušti je pokračování autobiografického románu Květ pouště - Podivuhodné putování somálské kočovnice, který u nás vyšel roku 2010. Už první díl vyvolal mezi čtenáři nadšení a příběh samotný si dokonce zasloužil i filmovou podobu. Věřím, že Svítání na poušti si určitě zatoužil přečíst každý, kdo znal Květ pouště. Ten příběh je totiž neuvěřitelně čtivý, zajímavý a vlastně sám o sobě neuvěřitelný, neřkuli pohádkový.

06.03.2012

Gabriel García Márquez - Láska za časů cholery

Autora této knihy snad ani netřeba představovat. Pokud se o něm neučíte na základní, tak pak určitě na střední škole se s jeho tvorbou seznámíte. Láska za časů cholery je snad jeho nejznámějším dílem. Márquez tuto knihu psal již na sklonku života, kdy bilancoval a vzpomínal na svá prožitá léta. Děj románu je sice zasazen do doby na přelomu 19. a 20. století, ale mnohé jeho myšlenky by se s jistotou daly označit za stále ještě aktuální.

06.03.2012

Lenka Lanczová - Dva kroky od ráje

Poprvé byla tato kniha u nás vydaná v roce 1998, podruhé v loňském roce, tedy v říjnu 2011. Tak jako většina románků Lenky Lanczové, pojednává i tento o náctileté dívce a všech různých problémech, které holky v tomto věku potkávají.

06.03.2012

Boris Pasternak - Doktor Živago

V prosinci roku 2011 vyšlo další vydání knihy Borise Pasternaka, Doktor Živago. Toto dílo je dnes s jistotou pokládáno za klasiku literatury. Je to balada o realitě života, o lásce a smrti na pozadí válečných událostí.

06.03.2012

Colum McCann – Co svět světem stojí

New York, mrakodrapy, Světové obchodní středisko a nevšední událost. Podle těchto indicií byste mohli čekat, že kniha se bude točit kolem roku 2001 a teroristického útoku na „dvojčata“. Píše se však rok 1974 a jednoho dne se mezi těmito dvěma slavnými budovami objeví natažené lano, a to ve výšce čtyř set metrů. Na něj za chvíli vkročí Philippe Petit, muž, který je odhodlán po něm přejít. Celá akce mu trvá rovných pětačtyřicet minut, dokud ho nezatkne policie. Tento „vtipný“ čin sledují desítky lidí, o nichž kniha vypráví, jejichž osudy se touto událostí spojí a propletou.

09.02.2012

Co všechno holky umí!

Báječná knížka pro šikovné holky potěší každou princezničku. Není snad holčička, kterou by nebavilo kreslení, stříhání, lepení, vyrábění různých dárečků, přáníček, záložek apod., kterými pak potěší maminku, babičku, kamarádku, tatínka, sourozence nebo paní učitelku. Na každé dvoustraně najdete návod jak vyrobit například Víly-loutky, Třpytivé zmrzliny, Květiny z papíru. A co takhle vyrobit si Lociku – princeznu ve věži s vlasy až na zem? A nebo elegantní kabelku, kterou si můžete nazdobit opravdu čímkoliv chcete? Anebo je libo taštička jako lastura? Na báječnou holčičí oslavu jsou nejlepší pozvánky se srdíčky nebo s květinami. Kouzelnická hůlka se hodí pro správné kouzelnice, které si rádi zakouzlí. Hůlku si můžete ozdobit podle nálady, záleží jen na vaší fantazii.

09.02.2012

Jackson Jermaine - Nejsi sám – Michael očima svého bratra

Michael Jackson – jméno, které pořád hýbe světem, jméno, které zná snad každý člověk. Přestože od zpěvákovy smrti uplynuly již téměř 3 roky, jeho písně se stále hrají a boří rasové, národností a společenské předsudky.