14.03.2012

Miroslav Žamboch - Drsný spasitel

Miroslav Žamboch (*1972) bezesporu patří mezi největší hvězdy české literární fantastiky posledního desetiletí. Dokazuje to například už třetí vydání jeho postapokalyptického románu „Drsný spasitel“, který se poprvé objevil na knižních pultech v roce 2007. Toto čtyřsetstránkové dílo přináší obsahově přesně to, co si pod tímto názvem můžeme představovat. „Drsný“ příběh plný „drsného“ násilí, „drsného“ sexu a „drsného“ humoru v podání „drsného“ hrdiny. A to vše samozřejmě odehrávající se v „drsném“ světě.

14.03.2012

Simon Toyne - Sanctus je znamením zrodu, anebo zkázy?

Po dvaceti letech úspěšné práce v televizi si vzal volno na sedm měsíců, že napíše thriller. Z těch sedmi měsíců se stalo téměř dva a půl roku, ale kniha byla na světě. O kom že je to řeč? O britském autorovi Simonu Toyne pocházejícím ze severovýchodu Anglie, kde se narodil v roce 1968. V dětství si tajně přečetl knížku Alistaira MacLeana, a zjistil, že thrillery jsou mnohem lepší než obvyklé dětské knihy. A tak si po několika desetiletích splnil svůj dětský sen a napsal thriller. Thriller, který vyšel v dubnu 2011, byl od té doby přeložen do třiadvaceti jazyků a vyšel ve více než čtyřiceti zemích. Tento román s přídomkem „nejlepší konspirační thriller roku“ se objevil na loňském předvánočním knižním trhu taky v češtině.

14.03.2012

Henning Mankell - Číňan

Ke skutečným velikánům současných severských krimi thrillerů patří švédský spisovatel Henning Mankell (*1948). Na počátku své spisovatelské kariéry byl známý především jako autor mnoha divadelních her. V roce 1991 ale začal vydávat kriminální romány s postavou inspektora Kurta Wallandera a téměř okamžitě se stal veličinou na poli kriminálních thrillerů. Jeho knihy se několikrát převedly na filmová plátna, nebo televizní obrazovky. Bohužel z jedenácti případů s Wallanderem se do češtiny přeložily zatím jen dva. Na druhou stranu se na konci roku 2011 objevila na našich knižních pultech jeho kniha „Číňan“ (Kinesen, 2008).

14.03.2012

Lars Kepler - Hypnotizér

O knize Hypnotizér jsem se poprvé dozvěděla ze čtenářské recenze na webových stránkách bux.cz. Kniha mě zaujala natolik, že jsem si o ni zjistila víc a ještě téhož dne si ji běžela koupit. Přestože knihy čtu většinou delší dobu, k přečtení Hypnotizéra mi stačily pouhé dva dny…

14.03.2012

Francie - Společník cestovatele

Knihy z edice Společník cestovatele jsou encyklopedickými průvodci, na můj vkus vysoce kvalitními v rámci současného trhu rozhodně patřící k těm nejlepším.

07.03.2012

Obrázky z československých dějin

Kniha Obrázky z československých dějin zdálky vypadala jako některý z dalších brožovaných komiksů pro děti, který hned po přečtení odložíte. Po letmém prolistování titulu jsem ale zjistila, jak moc jsem se mýlila.

07.03.2012

Jackie Collins - Bohyně pomsty

Nová kniha Bohyně pomsty od Jackie Collins – známé autorky mnoha bestsellerů – je volným pokračováním úžasného příběhu o majitelce a šéfce filmových ateliérů Panter Studios.

07.03.2012

Gino D´Acampo - Dieta po italsku

Netradiční dietologická příručka založená na zdravém jídle. Ve středomořské kuchyni se používá daleko více čerstvých potravin než v české kuchyni a taktéž kvalitní olivový olej. Je více než jasné, že čím jsou jídla jednodušší a odlehčenější, tím jsou také stravitelnější. Fakt je, že Italové jsou jedním z nejštíhlejších národů v Evropě, méně často umírají na rakovinu a nemoci cévní soustavy a užívají si dlouhého plnohodnotného života. Základní pravidlo zní: všeho s mírou!

07.03.2012

Helen Dardiková - Obleč si panenku! Kufřík módní návrhářky

Pokud máte doma holčičku – neváhejte a pořiďte si Kufřík módní návrhářky. Geniální hračka pro holčičky v předškolním věku až do cca 9 let. Součástí knihy je vyklápěcí karta imitující město a shopping, a „skříňky“ na svršky, spodky, boty a doplňky. Pět vylamovacích panenek se spoustou oblečků a doplňků – nekonečné varianty převleků, stylů a nápadů (fešná rockerka, rozevlátá umělkyně, půvabná vědkyně, skvělá sportovkyně, hudebnice, modelka, podnikatelka, zvířecí kamarádi).

07.03.2012

Stop rodičům! Řím - vše, co chceš vědět

Cestovatelský průvodce pro teenagery. Nejzajímavější průvodce po metropolích světa ze série Lonely Planet nás zavede tentokrát do Říma a provede nás tím nejzajímavějším, co se dá ve městě najít a objevit.