13.04.2012

Eric Walz - Závoje princezny Salome

Vnučka Heroda Velikého, princezna Salome, je pro laika známa především z Bible, možná pak i z výjevů obrazů zdobících nejednu galerii či snad z písničky Karla Kryla, Salome. S touto historickou postavou nás blíže seznamuje i historický román Erica Walze, poeticky nazvaný Závoje princezny Salome.

13.04.2012

Julian Barnes - Vědomí konce

Julian Barnes, romanopisec pocházející z Anglie, vydal u nás už pár knih a přesto si troufám tvrdit, že jeho jméno není mezi českými čtenáři příliš známé. Poslední jeho knihu u nás na konci března vydalo nakladatelství Odeon.

13.04.2012

Svobodová Martina, Svoboda Jaroslav - Smích a pláč Afriky. Cestou kolem jednoho kontinentu

Smích a pláč Afriky…zaujme ještě dřív, než knihu budete moci držet v rukou. Později, při jejím čtení pochopíte, jak všeobjímající je tento název. Cestopis se zajímavým přebalem, akurátním rozsahem, dostatkem fotografií na to, abyste si dokázali představit popisovaná místa a to nemluvě o obsahu, členění a vůbec řeči knihy. Skutečně nemusíte být milovníkem Afriky či cestopisů, abyste se do téhle knížky pustili a aby vás přinejmenším zaujala.

13.04.2012

Rosamund Luptonová - Sestra

Jméno Rosamund Luptonové pravděpodobně český čtenář uslyší poprvé až v souvislosti s její první knihou, příznačně nazvanou Sestra. Sama jsem se setkala pouze s chválou a pochvalnými komentáři na tento thriller, což by někteří potencionální čtenáři mohli brát jako falešnou či přehnanou reklamu, ovšem opak je pravdou. Měla – li bych několika málo slovy shrnout těchto bezmála 350 stránek, řekla bych promyšlený, strhující, dojemný, výjimečný!

13.04.2012

Graham Brown - Černý déšť

Pravděpodobně už jenom obálka knihy Černý déšť donutí přečíst si její obsah každého, komu jsou blízké dobrodružné příběhy, honby za poklady, objevování tajů dávných civilizací, nemálo napětí a odkrývání léty pohřbených tajemství. Myslím, že ten, komu je tento styl skutečně blízký, nebude Černým deštěm určitě zklamaný! První část příběhu mi trochu připomínala něco mezi Honbou za diamantem a Indiana Jonese. I zde nás Graham Brown přesune do nitra pralesa, bloudíme v labyrintech starověkých pyramid a hledáme dávné poklady, stojíme tváří v tvář domorodým kmenům, strachu a napětí. Každou chvíli máme pocit, že nás pohltí spáry temné džungle.

11.04.2012

Radka Fleková – Elegantní brože pro každou příležitost

Radku Flekovou jsem poprvé zahlédla v pořadu Rady ptáka Loskutáka, kde vysvětlovala divákům postup výroby obšívaných broušených krystalů. Bohužel v pořadu měla autorka jen krátký čas na ukázku postupu práce. Protože se mi tyto šperky moc líbily a chtěla jsem si je sama vyrobit, pátrala jsem, zda Radka Fleková nevydala nějakou knihu. V knihkupectví jsem objevila tři její knihy – Šité šperky z korálků, Hrátky s korálky a drátky a Elegantní brože pro každou příležitost.

27.03.2012

Jean Teulé - Potřeby pro sebevrahy

Reklamní motto „Neuspěli jste v životě? S námi se vám zaručeně podaří zemřít!“ najdete na jednom obchůdku ve Francii, který se jmenuje Potřeby pro sebevrahy, jenž už po generace vede rodina Neužilů. Tedy momentálně byste asi tento obchůdek hledali marně, protože kniha francouzského spisovatele a scénáristy Jeana Teulého (*1953) se odehrává v nedaleké budoucnosti. Ale podle toho, jak eutanázie více a více legálně proniká do právního systému, tak se podobné shopy možná co nevidět objeví.

27.03.2012

Kat Richardson - Šerochodec

„Vždycky je něco mezi nebem a zemí“- o tomto rčení se dá říci, že je jako šité na tolik dnes populární podžánr fantastiky zvaný urban fantasy. Je to kombinace našeho reálného světa s něčím fantaskním, nadpřirozený. Často v kombinaci s ještě jinými žánry, třeba hororem či dneska tak populární romantikou, kterou pobláznila celý svět S. Meyerová s cyklem Stmívání. Americká autorka Kat Richardsonová (*1964?) propadla literatuře zvané fantastika už v dětství, ale stejnou měrou ji oslovily i detektivky.

27.03.2012

Paul Harding - Tuláci

„Musel jsem se zapojit do té velké knihy, kterou spisovatelé dennodenně utvářejí“: takto americký autor Paul Harding (*1967) komentoval svůj důvod, proč začal psát knihy. A jako u většiny začínajících mistrů pera, ani Harding neměl lehký začátek. Svůj román „Tuláci“ (orig. Tinkers, 2009) tři roky marně nabízel u nakladatelů, až se ho nakonec ujalo malé univerzitní nakladatelství při lékařské fakultě Newyorské univerzity. Ale na rozdíl od tisíců dalším začínajících spisovatelů si jeho knihy všimla komise Pullitzerovy ceny a v roce 2010 mu tuto velmi prestižní cenu udělila.

27.03.2012

Philippe Claudel - Vnučka pana Linha

S literární tvorbou francouzského autora Philippa Claudela (*1962) jsme se u nás mohli poprvé setkat v roce 2010 díky českému vydání jeho slavné knihy „Šedé duše“, která z něj udělala evropský literární pojem. „Vnučka pana Linha“ (orig. La petite de Monsieur Linh, 2005) spolu s dalším románem „Brodeckova zpráva“ vytváří s „Šedými dušemi“ volnou „válečnou“ trilogii. Na rozdíl od „Šedých duší“, jež se odehrávají na dostřel od verdunského bojiště za první světové války, se děj tohoto románu odehrává o několik desetiletí později a i několik tisíc mil od bojiště.