Svobodová Martina - Smích a pláč Afriky. Cestou kolem jednoho kontinentu
03.05.2012

„Výlet do Afriky bych doporučila každému, kdo si myslí, že se tady má špatně.“ Řekla Marina Svobodová v jednom z rozhovorů. Svou knihu Smích a pláč Afriky připravovala už od roku 2007 a vydána byla v srpnu roku 2011. Její cesta Afrikou trvala asi rok, projela celkem 26 zemí a jako parťáka si s sebou vzala tehdejšího přítele, nynějšího manžela. A Aničku, landrovera, který nakonec cestu, i přes drobné komplikace, zdárně přežil.

03.05.2012

Rosamund Luptonová - Sestra

"Strhující od první stránky, fantasticky promyšlené, dojemné k slzám. Sestra ohlašuje příchod výjimečného talentu." (Daily mail). Celkem dlouho jsem přemýšlela jak tuto knižní novinku vhodně uvést. Nakonec stačilo přečíst si tento text na přebalu knihy. Po přečtení Sestry mohu říci, že je víc jak výstižný. Kniha jakoby se skládala ze tří částí, ze tří různých stylů, které na sebe pozvolna navazují a nijak se vzájemně nerozrušují. Mám na mysli pozvolný začátek a lehký rozjezd, pak samotný detektivní příběh a nakonec strhující závěr, který zamíchá karty se všemi předpoklady čtenářů Sestry.

03.05.2012

Arthur Conan Doyle - Pes baskervillský/ The hound of the Baskervilles

Již čtvrté vydání kultovního detektivního románu plného děsivé atmosféry a událostí, které se zpočátku ani nezdají být z tohoto světa, vyšlo letos v dubnu v nakladatelství Garamond. Jedná se o českou a anglickou verzi příběhu. Pes baskervillský je na poli detektivek již jistou klasikou. Kdo by totiž neznal detektiva Sherlocka Holmese a jeho zaručený instinkt a neotřelé schopnosti? Jedná se snad o nejslavnější Doylův román. Řekla bych, že to, co na něm čtenáře už desítky let stále láká není až tak samotná postava Sherlocka Holmese, ale spíš ona atmosféra gotického románu.

03.05.2012

Jo Nesbø - Spasitel

Spasitel, v pořadí již šestý díl krimi série s hlavní postavou detektiva Harryho Hola, začíná zločinem, znásilněním 14ti leté dívky na letním táboře Armády spásy. Stane se tak roku 1991 a jedná se o dceru jednoho z vedoucích důstojníků celé organizace. Tento hrůzný zločin však nikdy nevyjde na povrch. V knize se dále rozvíjí další dvě dějové linie. Tu druhou můžeme sledovat v době o 12 let později v Paříži. Profesionální zabiják a bývalý dětský obránce Vukovaru, Spasitel, se připravuje na splnění své předposlední zakázky. Ta poslední se má odehrát v Oslu. Pro Spasitele se smrt stala takřka běžnou součástí života, a proto je k zabíjení lidí naprosto lhostejný.

02.05.2012

Anders Roslund a Borge Hellström - Box 21

Jakkoli mohou být jména autorů této knihy pro českého čtenáře neznámá, ve světě zaznamenala velký úspěch, konkrétně v oblasti severských krimi a detektivních knih. Jejich knihy byly dosud přeloženy do třiatřiceti jazyků a Box 21, který letos vydalo nakladatelství Knižní klub, se může směle zařadit mezi nejlepší severské krimi na současném trhu.

18.04.2012

Jo Nesbo - Doktor Proktor a prdící prášek

Představovat dneska našim čtenářům norského autora Jo Nesbo (*1960) je asi celkem zbytečné. Jeho kriminální thrillery s postavou Harryho Holea jsou bestsellery nejen u nás, ale v celé Evropě. Jenže tento norský mistr detektivek píše i velmi úspěšnou sérii knih pro děti, s hlavní postavou ztřeštěného vynálezce profesora Proktora. První kniha z této série se jmenuje „Doktor Proktor a prdící prášek“ (orig. Doktor Proktors prompepulver, 2007), na kterou navazují další dva díly – „Doktor Proktor a vana času“ a „Doktor Proktor a konec světa, možná“.

18.04.2012

Chris Priestley - Příšerné příběhy z Černé lodi

„Venku zuří bouře, vítr kvílí jako raněné zvíře a v krbu staré krčmy divoce plápolá oheň …“ Takto lze popsat atmosféru ve staré námořnické krčmě na vrcholku ohryzaného útesu v Cornwallu, kde žijí sourozenci Ethan a Káťa se svými rodiči, kteří vedou tuto hospodu plnou tvrdých a často i drsných mořských vlků. Je 19. století a jedinou zábavou a vlastně vášní sourozenců je naslouchat příběhům plných děsu či respektu k nemilosrdnému živlu zvanému moře, jež si po staletí vyprávějí ostřílení námořníci.

18.04.2012

Karin Fossumová - Indická nevěsta

Brněnské nakl. Host ve své detektivní edici přineslo českým čtenářům už pěknou řádku vynikajících severských krimi thrillerů, a to včetně asi toho nejznámějšího – trilogie Milénium od Stiega Larssona. Měl jsem tu čest většinu této produkce přečíst, a nelze než tvrdit, že redaktoři z Hostu mají skvělý čich na prvotřídní díla. S každým dalším románem, který se mi dostane do rukou, si ale v duchu říkám, jestli ještě něčím dokáže překvapit. A zatím se to vždy vyplnilo. A tak stejně překvapila i krimi thriller „Indická nevěsta“ (orig. Elskede Poona, 2000) norské autorky Karim Fossumové (*1954).

18.04.2012

Emma Campionová - Králova milenka

Každý osudový příběh v dějinách má svůj počátek a konec. Kde jinde tedy začít než od samotného dětství a dospívání křehké mladé dívky, jejích očekávání i obav. Možná jsem mohl začít nějakým vznosným odstavcem o historii, osobách, jež nechaly v dějinách výrazné stopy, ale myslím že není nutné něco tak zřejmého psát. Pokud jste si již nepřečetli krátký popis knihy, pak snad jen zbývá dodat, že jde o starou dobrou Anglii a neméně oblíbený královský rod z doby čtrnáctého století.

13.04.2012

Eric Walz - Závoje princezny Salome

Vnučka Heroda Velikého, princezna Salome, je pro laika známa především z Bible, možná pak i z výjevů obrazů zdobících nejednu galerii či snad z písničky Karla Kryla, Salome. S touto historickou postavou nás blíže seznamuje i historický román Erica Walze, poeticky nazvaný Závoje princezny Salome.