28.06.2012

Chuck Palahniuk - Prokletí

Prokletí, kniha, v níž se opět setkáváme s typickým Palahniukovým stylem, s jeho bizarnostmi a fekálním humorem. Ocitli jsme se v pekle, není žádná šance na návrat ani záchranu. Zbyly nám jen iluze, to jediné, o co ještě v pekle můžeme přijít.

28.06.2012

Paulo Coelho - Proměny - Diář 2013

Brazilského spisovatele Paula Coelha snad ani není třeba představovat. U nás si získal nesmírnou popularitu díky knihám jako Alchymista, Jedenáct minut nebo Veronika se rozhodla zemřít. Prostřednictvím svých příběhů dokáže mistrně vyjádřit neobyčejně hluboké filozofické myšlenky.

28.06.2012

Paulus Hochgatterer - Dům s matracemi

Dějištěm románu Dům s matracemi je rakouské městečko Furth am See. Právě do něj zavítalo jaro, lidé chodí na procházky, posedět do kavárniček a nálada všech je přímo blažená. Nic však netrvá věčně, a tak i idylka v poklidném městečku se pomalu kamsi vytrácí... S mladičkou kantorkou právě randí benediktýnský mnich, zdejší psychiatr tuší, že mu jeho žena je nevěrná, z lešení záhadně skočí mladý člověk, kdosi jinde má podezření, že jeho syn kouří marihuanu a na policii je právě přivedeno dítě, zneužité dítě. Případu se ujímá dvojice vyšetřovatelů, se kterými jsme se mohli setkat už v románu Sladkost života. Stojí před složitým úkolem vypátrat násilníka, který rád ubližuje malým dětem.

22.06.2012

Alan Bradley: Koláč s kapkou jedu - Případ Flavie de Luce

Další z mnoha knih určených prvoplánově pro dětského čtenáře, která zaujme všechny napříč věkovým spektrem. Flavie nepatří zrovna mezi roztomilé holčičky hopsající se švihadlem či panenkou po zahradě. Má na malou dívku netypickou zálibu: věnuje se chemii a občas bývá pěkně zlomyslná. Jakožto nejmladší ze tří sester si užívá své, proto se nikdo nemůže divit že bojuje svou nejsilnější zbraní – milovanou chemií.

22.06.2012

Stephen King - Zhubni

V tomto svém dílku, nás autor seznamuje se sebevědomým a sebestředným právníkem Williamem Haleckem. V podstatě se jedná polemiku točící se kolem neschopnosti připustit si vlastní chybu, hledání někoho, kdo by byl (alespoň v našich očích) vinen místo nás. Také pomocí obratu o 180 stupňů v životě hlavního hrdiny a několika jeho známých stejného ražení King nenápadně podsouvá čtenáři myšlenku, že nic, skutečně nic není tak jisté a pevné v základech, aby se to nemohlo změnit. Zdánlivě neotřesitelná pozice na společenském žebříčku, spokojený rodinný život, profesní úspěšnost, to vše se zhroutí jako domeček z karet a život ukáže svou odvrácenou, temnou tvář.

22.06.2012

Suzanne Collins - Hunger Games - komplet

Na první pohled vás zaujme opravdu nepřehlédnutelná obálka knihy, na níž je zobrazen reprodrozd v plamenech, který je symbolem hlavní hrdinky – Katniss Everdeen. Hned od počátku vás příběh vtáhne do sebe a nebudete se od něho moci odtrhnout, dokud nedočtete poslední stranu. Po zaklapnutí knihy ale pořád nebudete mít dost. Hunger Games ve vás zanechají nepřehlédnutelný dojem a donutí vás o sobě přemýšlet. Není to jedna z knih, kterou uložíte hluboko do police a zapomenete na ni.

Zdeněk Pohlreich - Vejce nebo slepice
22.06.2012

Zdeněk Pohlreich - Vejce nebo slepice

Ať si o panu Pohlreichovi myslí kdo chce, co chce, jedno je nesporné – vařit prostě umí a kdo má zájem, podle jeho rad a kuchařek se to naučí hravě. Kuchařka Vejce nebo slepice představuje 80 šťavnatých receptů z drůbeže a pernaté zvěřiny.

21.06.2012

Sofi Oksanen - Stalinovy krávy

Anna je dospělá mladá žena. Trpí anorexií, bulimií a svým původem. Její matka je totiž Estonka provdaná za Fina a to není ve Finsku Anina dětství nic moc.

21.06.2012

John Irving - Poslední noc na Klikaté řece

Klikatá řeka je dřevařská osada na řece Androscoggin v hlubokých lesích New Hampshiru. V ní se začíná odvíjet rozsáhlý, zatím poslední, román Johna Irvinga.

18.06.2012

John Ajvide Lindqvist - Jak zacházet s nemrtvými

V roce 2010 se českému čtenáři dostala do rukou kniha švédského autora John Ajvida Lindqvista (1968*) „Ať vejde ten pravý“ téměř souběžně s filmovou verzí na DVD, a s klidem můžeme říci, že tento inovátorsky pojatý moderní upíří příběh dosáhl (a dle mne oprávněně) značného čtenářského i diváckého ohlasu. Jestli si vzpomínám, dokonce se v Praze konalo setkání českých fanoušků a v USA museli natočit remake švédského filmu.