18.04.2012

Jo Nesbo - Doktor Proktor a prdící prášek

Představovat dneska našim čtenářům norského autora Jo Nesbo (*1960) je asi celkem zbytečné. Jeho kriminální thrillery s postavou Harryho Holea jsou bestsellery nejen u nás, ale v celé Evropě. Jenže tento norský mistr detektivek píše i velmi úspěšnou sérii knih pro děti, s hlavní postavou ztřeštěného vynálezce profesora Proktora. První kniha z této série se jmenuje „Doktor Proktor a prdící prášek“ (orig. Doktor Proktors prompepulver, 2007), na kterou navazují další dva díly – „Doktor Proktor a vana času“ a „Doktor Proktor a konec světa, možná“.

18.04.2012

Chris Priestley - Příšerné příběhy z Černé lodi

„Venku zuří bouře, vítr kvílí jako raněné zvíře a v krbu staré krčmy divoce plápolá oheň …“ Takto lze popsat atmosféru ve staré námořnické krčmě na vrcholku ohryzaného útesu v Cornwallu, kde žijí sourozenci Ethan a Káťa se svými rodiči, kteří vedou tuto hospodu plnou tvrdých a často i drsných mořských vlků. Je 19. století a jedinou zábavou a vlastně vášní sourozenců je naslouchat příběhům plných děsu či respektu k nemilosrdnému živlu zvanému moře, jež si po staletí vyprávějí ostřílení námořníci.

18.04.2012

Karin Fossumová - Indická nevěsta

Brněnské nakl. Host ve své detektivní edici přineslo českým čtenářům už pěknou řádku vynikajících severských krimi thrillerů, a to včetně asi toho nejznámějšího – trilogie Milénium od Stiega Larssona. Měl jsem tu čest většinu této produkce přečíst, a nelze než tvrdit, že redaktoři z Hostu mají skvělý čich na prvotřídní díla. S každým dalším románem, který se mi dostane do rukou, si ale v duchu říkám, jestli ještě něčím dokáže překvapit. A zatím se to vždy vyplnilo. A tak stejně překvapila i krimi thriller „Indická nevěsta“ (orig. Elskede Poona, 2000) norské autorky Karim Fossumové (*1954).

18.04.2012

Emma Campionová - Králova milenka

Každý osudový příběh v dějinách má svůj počátek a konec. Kde jinde tedy začít než od samotného dětství a dospívání křehké mladé dívky, jejích očekávání i obav. Možná jsem mohl začít nějakým vznosným odstavcem o historii, osobách, jež nechaly v dějinách výrazné stopy, ale myslím že není nutné něco tak zřejmého psát. Pokud jste si již nepřečetli krátký popis knihy, pak snad jen zbývá dodat, že jde o starou dobrou Anglii a neméně oblíbený královský rod z doby čtrnáctého století.

13.04.2012

Eric Walz - Závoje princezny Salome

Vnučka Heroda Velikého, princezna Salome, je pro laika známa především z Bible, možná pak i z výjevů obrazů zdobících nejednu galerii či snad z písničky Karla Kryla, Salome. S touto historickou postavou nás blíže seznamuje i historický román Erica Walze, poeticky nazvaný Závoje princezny Salome.

13.04.2012

Julian Barnes - Vědomí konce

Julian Barnes, romanopisec pocházející z Anglie, vydal u nás už pár knih a přesto si troufám tvrdit, že jeho jméno není mezi českými čtenáři příliš známé. Poslední jeho knihu u nás na konci března vydalo nakladatelství Odeon.

13.04.2012

Svobodová Martina, Svoboda Jaroslav - Smích a pláč Afriky. Cestou kolem jednoho kontinentu

Smích a pláč Afriky…zaujme ještě dřív, než knihu budete moci držet v rukou. Později, při jejím čtení pochopíte, jak všeobjímající je tento název. Cestopis se zajímavým přebalem, akurátním rozsahem, dostatkem fotografií na to, abyste si dokázali představit popisovaná místa a to nemluvě o obsahu, členění a vůbec řeči knihy. Skutečně nemusíte být milovníkem Afriky či cestopisů, abyste se do téhle knížky pustili a aby vás přinejmenším zaujala.

13.04.2012

Rosamund Luptonová - Sestra

Jméno Rosamund Luptonové pravděpodobně český čtenář uslyší poprvé až v souvislosti s její první knihou, příznačně nazvanou Sestra. Sama jsem se setkala pouze s chválou a pochvalnými komentáři na tento thriller, což by někteří potencionální čtenáři mohli brát jako falešnou či přehnanou reklamu, ovšem opak je pravdou. Měla – li bych několika málo slovy shrnout těchto bezmála 350 stránek, řekla bych promyšlený, strhující, dojemný, výjimečný!

13.04.2012

Graham Brown - Černý déšť

Pravděpodobně už jenom obálka knihy Černý déšť donutí přečíst si její obsah každého, komu jsou blízké dobrodružné příběhy, honby za poklady, objevování tajů dávných civilizací, nemálo napětí a odkrývání léty pohřbených tajemství. Myslím, že ten, komu je tento styl skutečně blízký, nebude Černým deštěm určitě zklamaný! První část příběhu mi trochu připomínala něco mezi Honbou za diamantem a Indiana Jonese. I zde nás Graham Brown přesune do nitra pralesa, bloudíme v labyrintech starověkých pyramid a hledáme dávné poklady, stojíme tváří v tvář domorodým kmenům, strachu a napětí. Každou chvíli máme pocit, že nás pohltí spáry temné džungle.

11.04.2012

Radka Fleková – Elegantní brože pro každou příležitost

Radku Flekovou jsem poprvé zahlédla v pořadu Rady ptáka Loskutáka, kde vysvětlovala divákům postup výroby obšívaných broušených krystalů. Bohužel v pořadu měla autorka jen krátký čas na ukázku postupu práce. Protože se mi tyto šperky moc líbily a chtěla jsem si je sama vyrobit, pátrala jsem, zda Radka Fleková nevydala nějakou knihu. V knihkupectví jsem objevila tři její knihy – Šité šperky z korálků, Hrátky s korálky a drátky a Elegantní brože pro každou příležitost.