Dinosauři – Tajemní obři z pravěku
17.07.2012

Dinosauři – Tajemní obři z pravěku

Milují vaše děti dinosaury? Není snad dítko, které by nefascinoval tajemný svět dávných tvorů žijících na naší planetě. O dinosaurech byla natočená spousta filmů, napsané stovky knih. Kniha Dinosauři – Tajemní obři z pravěku je jedinečná tím, že barevné ilustrace v knize jsou zhotoveny pomocí digitální technologie využívané v současném filmu. Dinosauři jsou „jako živí“, máte pocit, že se musí každou chviličku pohnout nebo vydat nějaký zvuk. Roztomilý maskot Dino vás provede celou knihou, a ještě vás pobaví.

16.07.2012

Don DeLillo - Cosmopolis - "Nový rozměr Packerovy prostaty"

Eric Packer. 28 let. Multimiliardář. Byt v nejluxusnější čtvrti New Yorku; 47 pokojů a jedna meditační cela. Dva soukromé výtahy. V jednom hraje Satie, v druhém cosi jiného, pro náladu. V bytě akvárium se žralokem, domácí kino, karetní salonek – jako kdyby tam opravdu trávil moc času. Kdepak. Jak se zdá, ideálním prostorem, kde se cítí jako ryba ve vodě, je jeho opancéřovaná limuzína.

Scott Michael, Freedmanová Colette - Třináct relikvií
16.07.2012

Třináct prastarých relikvií, tajuplných, nesmírně mocných magických předmětů, které dokážou vykonat zázraky, ať už v dobrém, či ve zlém, bylo naposledy pohromadě za časů krále Artuše. Tehdy byly používány k vyhnání pokolení démonů z tohoto světa a k uzavření průchodu, který svět lidí a svět démonů spojuje. Boj s démony stál krále Artuše život. Čas statečných rytířů pominul a relikvie byly rozděleny mezi Strážce, potomky původních držitelů relikvií. Jejich rodiny střežily posvátné předměty přes dva tisíce let. Nyní však potomky těchto rodin kdosi začal bez milosti vraždit a snaží se relikvie opět shromáždit. Jedna ze Strážkyň před smrtí svěří tajemství Sarah, mladé bankovní úřednici, a pověří ji, aby zprávu předala Owenovi, který se má stát příštím Strážcem. Nepodaří-li se Sarah a Owenovi Strážce shromáždit a zachránit relikvie, nastane konec světa a démoni se vrátí na tento svět. Ten, kdo je držitelem relikvií, má tak ve svých rukou příští osud světa.

16.07.2012

Graham Brown - Černý déšť

Debutující thriller rodáka z Chicaga Grahama Browna je prosycen exotikou, napětím, akčními situacemi, dobrodružstvím a špetkou ironického humoru. Tato kombinace slibuje jedinečný čtenářský zážitek, při kterém se čtenář rozhodně nebude nudit.

10.07.2012

Antti Tuomainen - Léčitel

Nakladatelství Kniha Zlín v posledních měsících „okupuje“ čelní místa české knižní TOP 10 krimi thrillery norského autor Jo Nesbo – Nemesis, Pentagram, Spasitel. A podle edičního plánu v nejbližších termínech přinese i další hitovky tohoto spisovatele. Ovšem severská krimi není jen Nesbo, a tak nyní vydalo i dalšího úspěšného spisovatele, tentokrát z Finska – Antti Tuomaineneho (*1971). Titul „Léčitel“ (orig. Parantaja, 2010) je autorovou třetí vydanou knihou, která z jeho dosavadní tvorby zaznamenala největší čtenářský ohlas a získala cenu Vuodenjohtolanka (udělovanou finským Klubem přátel detektivek) za nejlepší finské krimi roku 2011.

10.07.2012

Elizabeth Gaskell - Sever a jih (I.)

Anglická autorka Elizabeth Gaskellová (1810-1865) je i přes propast dvou staletí stále čtenářsky žádána, což dokazuje např. ediční plán nakladatelství Čas. Spolu s klasiky jako Jane Austenovou či sestrami Brontëovými patří k nejznámějším představitelkám literatury viktoriánské éry. Jejich díla jsou především prozaickou výpovědí o anglické společnosti první poloviny devatenáctého století z pohledu žen a dívek, s jejími přísnými společenskými, etickými a milostnými pravidly, které v dnešní velmi liberální společnosti čtenáře přitahují svojí jedinečností. Hlavním námětem je v nich sice milostný vztah, ale většinou ne v idylické podobě „šťastně zamilovaných“, nýbrž jako nešťastný poměr odkázaný na společenské a ekonomické konvence společnosti.

10.07.2012

Taylor Stevens - Lovkyně informací

Když se čtenář podívá po nejoblíbenějších titulech na našich knižních pultech, vypadá že thriller musí být s kriminální zápletkou, a nejlépe napsaný nějakým pravnukem či pravnučkou barbarských Vikingů ze severu. Ale není to tak úplně pravda. Pokud byste chtěli i jiný typ thrilleru, pak by vaši pozornosti neměl ujít román Taylor Stevensové „Lovkyně informací“ (The Informationist, 2011).

28.06.2012

Kateřina Tučková - Žítkovské bohyně

V panenské přírodě Bílých Karpat, tam kde i k nejbližšímu sousedovi je daleko, lidé žijí dočista jinak. Jsou odkázáni na přírodu a tak s ní víc souzní a mají docela jinou intuici než my, zvláště zdejší ženy. Vědomosti, které si v mysli uchovávají, získaly od svých matek a ty zase od těch svých a tak to šlo z generace na generaci. Tyto ženy prý uměly "bohovat"(žádat Boha o pomoc), prý dokázaly leccos svou myslí ovlivnit a dokonce také znaly budoucnost...

28.06.2012

Šéf na grilu II. - Recepty Zdeňka Pohlreicha

Zdeněk Pohlreich je dnes již mediálně známou osobností, která se proslavila především hlavní rolí v pořadu Ano, šéfe!, svým nevybíravým slovníkem, nekompromisními názory a v neposlední řadě taky bohatými zkušenostmi v oblasti gastronomie.

28.06.2012

Gabriel García Márquez - Sto roků samoty

Řada obdivovatelů Gabriela Garcíi Márqueze je v našich zemích, stejně tak jako v celém světě, skutečně obrovská. O románě Sto roků samoty se říká, že je vůbec nejslavnějším a nejzdařilejším románem, jaký tento spisovatel napsal. V každém případě díky němu vešel ve známost, prorazil do světové literatury, získal Nobelovu cenu za literaturu a vtiskl svému jménu nesmrtelnost.