Falešný sňatek
09.05.2018

Čtenářská recenze: Magdalena Mintová - Falešný sňatek

Druhé pokračování série od mladé spisovatelky Magdaleny Mintové se četlo mnohem lépe než díl první (Falešný román). Falešný sňatek je kniha plná trapasů a nových odhalení. Je Tony opravdu Tony? Nebo se jedná o někoho, kdo Emu dobře zná, ale Ema o tom neví? Je to opravdu jen flákač a příležitostný dealer marihuany, nebo se v něm skrývá i něco dobrého? Co se Emě ještě přihodí na její cestě za štěstím?

Láska bez pravidel
04.05.2018

Čtenářská recenze: M. J. Summersová - Láska bez pravidel

Myslíte si, že láska založená na pravidlech může fungovat? Opravdu věříte tomu, že city rozpoznají hranice a nedovolí si je překročit? Vážně jste přesvědčeni o tom, že srdce respektuje rozum? Pokud ano, měli byste si bez rozmyšlení přečíst knihu z rukou autorky M. J. Summersové - Láska bez pravidel. Ta vás totiž velmi rychle přesvědčí o tom, že láska a pravidla nemohou fungovat společně.

Tajemství bohyní na Žítkové
27.04.2018

Čtenářská recenze: Vlastimil Hela - Tajemství bohyní na Žítkové

Kniha je to jedinečná tím, že ukazuje pokorný obraz událostí s úctou věnovanou této krajině, tématu žítkovských bohyní, a především celé té historii, tomu zlomku času, který se tak výrazně a magicky zapsal do okolí Starého Hrozenkova, na to úpatí Bílých Karpat.

Led nebo oheň
19.04.2018

Čtenářská recenze: Sara Raaschová - Led nebo oheň

Zimní království bylo osvobozeno, ale krušné chvilky ještě nekončí. Aby mladá královna Meira ochránila svůj lid, dovolí horníkům z Cordellu kopat v zimních dolech. Tam ale najdou něco mocného a nebezpečného – magickou propast...

Hana
26.03.2018

Čtenářská recenze: Alena Mornštajnová - Hana

Jak se vyrovnat s utrpením a nepřízní osudu? Jak se vyrovnat s bolestí, kterou vám působí jiní? O tom vypráví kniha Hana od české spisovatelky Aleny Mornštajnové a ukazuje, jak se hlavní hrdinky s touto nepřízní osudu dokázaly vyrovnat. Hana je velmi dojemný příběh z poválečné doby. Je rozdělena na 3 části. První část vypráví dívka jménem Mira, druhý příběh je o událostech, které se staly před narozením Miry a třetí příběh vypráví Hana, teta malé Miry.

Nejlepší pro všechny
21.03.2018

Čtenářská recenze: Petra Soukupová - Nejlepší pro všechny

Tři generace, tři postavy, tři pohledy. Desetiletý Viktor, herečka Hana, důchodkyně Eva. Syn, matka, babička. Ty tři nám namíchala spisovatelka Petra Soukupová do jedné knihy nazvané Nejlepší pro všechny.

Přišel Bůh do kavárny v Karlíně
13.03.2018

Čtenářská recenze: Luděk Staněk a Miloš Čermák - Přišel Bůh do kavárny v Karlíně

Krize středního věku. Každý muž ji řeší jinak. Někdo si pořídí milenku, někdo začne pít, jiný zase přestane. A někdo zkusí třeba veřejně vystupovat. Luděk Staněk a Miloš Čermák se na stará kolena pustili do stand-up vystoupení a protože jim to celkem jde, vznikla z jejich exhibování tahle zajímavá knížka.

Ami 3: Vnitřní civilizace
07.03.2018

Čtenářská recenze: Enrique Barrios - Ami 3: Vnitřní civilizace

Celé prázdniny nám už zase malý Pedrito čeká na kosmickou loď a svého přítele Amiho. Kultovní příběh od Enriqua Barriose přichází s třetím pokračováním a hned na začátek musíme říct, že čekání se vyplatilo. Nejen pro nás, ale i pro Pedra, který se dočkal až ve chvíli, kdy to na samém konci prázdnin skoro vzdal. Čeká ho ale nejbarvitější a nejobsáhlejší dobrodružství z celé knižní série.

Dokonalá
05.03.2018

Čtenářská recenze: Gilly MacMillan - Dokonalá

Dokonalá je dalším titulem pro české čtenáře ne zcela neznámé autorky psychologických thrillerů a napínavých příběhů, Gilly MacMillan. Poprvé jsme se s ní mohli setkat v příběhu s názvem Spálená obloha; šlo o zajímavý psychothriller, ve kterém se řešil únos osmiletého chlapečka. Tak jako Spálená obloha, i Dokonalá je napínavým psychothrillerem se zajímavým příběhem. Autorka tentokrát řeší problematiku nevyřešené minulosti a nových začátků jedné rodiny.

Ogangie
21.02.2018

Čtenářská recenze: Ivan Matoušek - Ogangie

Místy archaický větný slovosled, upomínající na Vladislava Vančuru a nutící občas čtenáře k přetransformování do „normální“ češtiny. Do groteskní postsrozumitelnosti zašifrovaný příběh, odolávající všem pokusům o analýzu dle tradičních recenzních postupů. Literární krkolomno, hlavolam náznaků, lingvistická ekvilibristika a prozaická báseň par excellence...