Než slehne rudý prach
21.09.2018

Čtenářská recenze: Mu-žung Süe-cchun: Než slehne rudý prach

Je to cynismus, nebo obraz prosté reality? O autorovi se říká, že je kontroverzní, ale já říkám, že je jen dokonalý vypravěč a znalec lidské džungle; těch, kteří se vyhřívají na nejvyšších místech společenského žebříčku a vlastně je to ani moc nebaví. Mužů, bojujících o svá prvenství a zajištění, a žen, které musí respektovat určitá pravidla, aby po boku těchto mužů mohly zdobit a vyhřívat se na výsluní. A vlastně je to taky vůbec nebaví. Jak prosté…

Než potkala mě
13.09.2018

Čtenářská recenze: Julian Barnes - Než potkala mě

V novém hávu ediční řady Světová knihovna vydal Odeon román Juliana Barnese Než potkala mě (Before She Met Me). Přestože se jedná o vůbec první české vydání (v překladu Jiřího Hanuše), originálně kniha vyšla již v roce 1982, tedy dva roky po autorově prvotině Metroland. Od té doby vytvořil britský spisovatel řadu dalších děl, získal množství významných ocenění a etabloval se jako klasik postmoderní prózy.

Jak zvládnout práci manažera
23.08.2018

Čtenářská recenze: Michal Pohludka - Jak zvládnout práci manažera

Chcete se stát manažerem? Jste absolvent a vstupujete do pracovního procesu? Máte pochybnosti o sobě ve funkci manažera? Víte, co je time management a jak být efektivní? Na tyto a spoustu dalších otázek Vám odpoví kniha Jak zvládnout práci manažera.

Ohnivá krev
16.08.2018

Čtenářská recenze: Elly Blake - Ohnivá krev

Svět je rozdělený na Mrazivé a na Ohnivé. Bytost stínů zvaná Minax sužuje ledový trůn. Posedne každého panovníka, který usedne na trůn touhou po násilí, krvežíznivosti a zabíjení. Jinak tomu nebylo ani u krále Malaka, který pronásledoval a zabíjel všechny Ohnivé. Ponechal si pouze ty nejsilnější, kteří umírali v jeho královské aréně. Královu tyranii ukončí Ruby, oplývající mocí Ohnivých s pomocí Mrazivého prince Arcuse.

Kouzla pro úspěšný život
26.07.2018

Čtenářská recenze: Ileana Abrevová

Věříte, že kouzla mohou změnit váš život k lepšímu? Zamysleme se nad celým systémem rituálů a „kouzel“, která záměrně dávám do uvozovek. Ono tady možná ani nejde o magii, ale o kombinaci přeměny myšlení, zjitření vnitřního vlastního záměru, a spousty zkušeností našich předků. V knize Ileany Abrevové jsem si všimla všech těchto úspěšných pilířů, které z magie dělají vlastně něco, co je zcela v souladu s životními cykly a moudrostí přírody.

Smrtka
17.07.2018

Čtenářská recenze: Neal Shusterman - Smrtka

Svět bez hladu, nemocí, válek, bídy. Toho všeho lidstvo dosáhlo. Zvítězilo dokonce i nad smrtí. Scythové jsou nyní jediní, kdo může ukončit lidský život - a je jim přikázáno tak činit s cílem udržet objem populace pod kontrolou.

Loutkář
29.06.2018

Čtenářská recenze: Daniel Cole - Loutkář

Už první detektivka Daniela Colea byla tak trošku jiná – v Hadrovém panákovi je ústředním tématem rozluštění záhady těla sešitého z šesti částí, z nichž každá pochází z jiné oběti. Autor stylem vyprávění dokázal čtenáře ke knize připoutat skutečně na max. Na „dvojku“ jsem se těšila, i když jsem se tak trochu bála, že autor buď nepřekročí vlastní stín, nebo bude tunelovat sám sebe. Naštěstí se moje obavy nenaplnily...

Dívka, která upíjela měsíc
11.06.2018

Čtenářská recenze: Kelly Barnhillová - Dívka, která upíjela měsíc

Kouzelný příběh o zlých čarodějnicích, udatných hrdinech a opuštěných sirotcích, na kterých může záviset osud světa. A nebo to snad celé bylo trochu jinak?

Ztracené světlo
24.05.2018

Čtenářská recenze: Jill Santopolo - Ztracené světlo

Ztracené světlo je romantický příběh, který vznikl pod rukama autorky Jill Santopolo a na své titulní stránce si hrdě nese zlatou nálepku světového bestselleru. Možná právě díky zlatému kolečku jsem i já čekala, že mě kniha vtáhne už od samého začátku a vyplivne až na konci - a že se mnou budou cloumat pocity smutku, dojetí a možná ukápne i nějaká ta slza.

Falešný sňatek
09.05.2018

Čtenářská recenze: Magdalena Mintová - Falešný sňatek

Druhé pokračování série od mladé spisovatelky Magdaleny Mintové se četlo mnohem lépe než díl první (Falešný román). Falešný sňatek je kniha plná trapasů a nových odhalení. Je Tony opravdu Tony? Nebo se jedná o někoho, kdo Emu dobře zná, ale Ema o tom neví? Je to opravdu jen flákač a příležitostný dealer marihuany, nebo se v něm skrývá i něco dobrého? Co se Emě ještě přihodí na její cestě za štěstím?