Zelený zázrak od Victorie Boutenko

Redakce (06.02.2015)
Zelený zázrak od Victorie Boutenko Zelený zázrak od Victorie Boutenko

Tak zní jedna z úvodních kapitol nové knihy Zelené smoothie - Revoluce ve výživě. Victore připomíná důležitost existence zelených listů, které produkují chlorofyl. Tato zázračná látka je základem všech sacharidů na světě.

Veškerá energie potravy pochází ze slunce. Bez chlorofylu bychom neměli cukr, med, brambory, rýži ani chléb. Velká část cukrů vytvořená z chlorofylu se právě dostává do kořenů, které mají sladkou chuť. Jako třeba mrkev, jam, brambory a tuřín. Mikroorganismy mají rády sladké a konzumují cukr z kořenů rostlin, aby se mohly rozmnožovat. Práce mikroorganismů je nesmírně důležitá pro úrodnost půdy. Pro kořeny je také velkou prioritou voda, která předává rostlině živiny, které jsou důležité pro vznik semen. Rostliny hromadí živiny již dlouho před uzavíráním semen, které se shromažďují a ukládají v listech. Listy se tím pádem stávají nejvýživnější potravou planety.

Victoria Boutenko je autorka, učitelka, vynálezkyně, badatelka, umělkyně a matka tří dětí. Vyučuje o zdravém žití a syrové stravě po celém světě. Díky jejímu výzkumu a učení pijí a sdílí tisíce lidí na celém světě zelená smoothies.

Victoria je autorkou knížek Zelené Smoothie - revoluce ve výživě, 12 kroků k syrové stravě, Rodiná charakteristka syrových jídel a Zelená pro život. Její knížky jsou mezinárodními bestsellery, které byly přeloženy do 26 jazyků a prodala více než milion výtisků po celém světě.

ÚRYVEK Z KNIHY:

Jakmile jsem v srpnu 2004 připravila první zelený nápoj, začal velmi rychle získávat na popularitě, aniž jsem se musela příliš snažit. Dneska ví o zelených koktejlech mnohem více lidí než o syrové stravě. V několika místních džusových barech si můžu objednat rozmanité zelené nápoje, dokonce i v prodejním okénku na letišti v Medfordu v Oregonu. Řada televizních pořadů a časopisů propaguje zelené koktejly, a když mě vzaly děti naposledy do kina, málem jsem spadla ze sedadla, když jsem viděla, jak Ironman vytahuje mixér a chystá se připravit si zelený nápoj. Od té doby, co jsem vymyslela jejich princip, piju zelené koktejly denně a seznamuji s nimi druhé. Zelené nápoje miluju tak, že jsem se rozhodla pít je až do konce života. Všichni moji příbuzní i řada našich přátel si je oblíbili stejně jako já. Kamkoli ve světě přijedu, tam získávám od příznivců zelených nápojů nové informace. Díky každodennímu mixování, výzkumu a dopisům našich čtenářů jsme sestavili nejlepší recepty a základní principy přípravy a konzumace zelených koktejlů a představujeme je v této knize. Doufám, že na objevné cestě do světa zelených nápojů zažijete hodně radosti a najdete si oblíbené recepty, jež vám zajistí optimální zdraví. Šťastné mixování!

RECEPT Z KNIHY:

ZIMNÍ ZELENÝ KOKTEJL - 2 litry

1 šálek zmrazených bobulí v biokvalitě (jakéhokoliv druhu)