Stop rodičům! New York - vše, co chceš vědět

Redakce (07.03.2012)

Cestovatelský průvodce pro teenagery. Nejzajímavější průvodce po metropolích světa ze série Lonely Planet nás zavede tentokrát do New Yorku a provede nás tím nejzajímavějším, co se dá v tomto městě najít a objevit.

Skutečně to není turistický průvodce pro rodiče – je to opravdový příběh jednoho z nejúžasnějších měst světa – kde se teens dozví fascinující příběhy o impozantních mrakodrapech, temných podzemích, nahém kovboji či o hlučných fanoušcích Yankees. A jak je to s hot dogem, dravými aligátoři, býčími burzami, sportu na ulicích? A co superhrdinové, úžasné bitvy, policisté, výteční kuchaři a miliony krys? Tahle knížka ukáže New York tak, jak ho rodiče neznají!

Najdete zde odpovědi na otázky:

Proč se New Yorku říká Velké jablko?  Čí je New York? Co je to Grand Zero a co si připomínáme 11. září? Typické jídlo je hamburger, pizza, piroh nebo bagel? Nebo snad hot dog? Jak dlouho trvala válka za nezávislost? Central park místo močálu? New York – město módy! Jak vysoký je Empire State Building? Víte, že na každého obyvatele New Yorku připadá jedna krysa? Jak vypadá odznak newyorského policisty? Co znázorňuje koruna sochy Svobody? A víte, že je na ní vyhlídka? Asi ano, ale že nevíte, kolik na ní vede schodů? Kde je šeptající podloubí s dokonalou akustikou? Harlem – centrum černošské kultury a líheň talentů! Jak je to s natíráním Brooklynského mostu? Každý den přepraví newyorské metro 5 milionů lidí – a je v provozu 24 hodin denně a 7 dní v týdnu! Co se skrývá v podzemí? V hračkářství FAO jsou snad všechny hračky světa, hračky, hračky, a zase hračky! Co všechno se vynalezlo v New Yorku? Hasiči – ti nejstatečnější z NY! Stánek s hot dogem – to není jen tak! Co je to Malá Itálie? Halo, taxi! (víte, co znamená světelné značení na žlutých „cabs“?)

Dozvíte se o Coney Islandu a soutěži o pojídání hot dogů, na jaké čtvrti se New York dělí, o neonové Times Square, o seriálu Sesame Street, o baseballu, Čínské čtvrti, o filmařích a superhrdinech či supermonstrech – všechno je super! , o imigračním středisku na ostrově Ellis, o Guggenheimově muzeu a muzeu moderního umění, o bizonech,  Andym Warholovi, mrakodrapech a jejich tvarech a výškách, o divadle na Broadwayi, o Wall Streetu, OSN, setkání kultur a náboženství, o Rockeffelerově centru.

Nechybí abecední rejstřík a samozřejmě odkazy na webové stránky, které jsou uvedeny u každé kapitolky.

Témata jsou vybraná tak, aby zaujaly teenagery a vzbudily jejich zájem o historii a o cestování a poznávání vůbec. Zabaví a poučí zároveň – průvodce je psaný srozumitelným jazykem, je v něm spousta ilustrací, fotografií, plánků a návodů, které přiblíží jednotlivá témata.

Cestuje-li vaše dítě do New Yorku, je tento průvodce pro něj to pravé! Udělat z toho referát nebo přednášku je pak hračka – tento průvodce zaujme každého! Je vtipný, moderní a dost cool a crazy, aby bylo vaše dítě IN!

V této edici vyšly ještě průvodce po těchto světových metropolích – Řím, Paříž a Londýn.

Autorkou recenze je Lucie Bednářová