Raine Miller - Nahá – aféra Blackstone 1

Redakce (06.09.2013)

Osamocená mladá Američanka v Londýně, krásný, bohatý a charismatický Angličan, temná noc, únava – to jsou všechno ingredience úvodní kapitoly románu „Nahá“ z cyklu „Aféra Blackstone“, který obdobně jako proslavené Odstíny šedi náleží do žánru erotických příběhů. Tedy žánru, jenž v současnosti doslova plní regály našich knihkupectví. Stejně jako Meyerová svým „Stmíváním“ spustila doslova čtenářskou mánii spojenou s upíří romantikou, E. L. Jamesová, nejlépe placená autorka letošního roku, podnítila čtenářský zájem o erotickou četbu.

Je jí přes dvacet, jmenuje se Brynne Bennetová, a studuje výtvarné umění v Londýně. Krásná Američanka, která si při studiu v tomto cizím velkoměstě přivydělává jako modelka uměleckého fotografa, se na vernisáži jeho prací seznámí s charismatickým, a hlavně neodolatelně přitažlivým Ethanem Blackstonem. Právě si koupil její velkou fotografii – akt. Stačil jediný pohled do jeho očí a Brynne věděla, že od této chvíle se její život změní. Ethan má prostředky, a vždy dostane to, po čem začne toužit. A právě si vybral Brynn.

Základní dějová osnova není ničím originálním, je klasickým příkladem moderní červené knihovny. Čím se ale odlišují tyto knihy od běžných soap oper, je vášeň, erotično. Určitě bychom našli nemálo lidí, kteří by řekli, že je to vlastně pornografie. Závisí na názoru, či snad puritánství každého jednotlivého čtenáře. Millerová nám ale předkládá romantickou verzi erotických představ.

Brynnino milostné vzplanutí je vášnivé, a sexuální touha je zde na místě. Millerové nám ho dopřává plnými doušky, ale v ženských erotických představách. Určitě by kniha byla jiná, kdyby to psal muž. Přesto jsem byl jako muž, a čtenářský nováček v tomto žánru, překvapen otevřeností popisů. Vše se neslo sice na romantické vlně, pročež mi možná až rušivými mi připadaly „tvrdší“ výraziva jako ošukat atd., jenž v některých chvílích vyplula na povrch.

Je snad zbytečné v knize, které jasně poukazuje na erotiku jako hlavní náplň, hledat něco umělečtějšího, napínavějšího. Přesto se autorka o to snažila a musím říci, že ona záhadná minulost obou aktérů (Ethanovi jizvy na zádech a náznaky, že jako voják prožil v Afghánistánu peklo, či Brynniny noční můry a jizva na zápěstí) přece jen dodaly ještě něco více atmosféry.

„Aféra Blackstone“ je prostě sexuální fantasie pro (nejen) ženy - mladá a sexy - mladý, charismatický a bohatý. Zkrátka pohádka pro dospělé na noční stolky.

V překladu Olgy O. Prokešové vydalo nakl. Baronet, 2013.

Autorkou recenze je Bohdan Volejníček