Jenny Lawson - Fakt se to stalo? aneb Víceméně pravdivé a rozhodně originální memoáry

Redakce (29.12.2014)
Jenny Lawson - Fakt se to stalo? aneb Víceméně pravdivé a rozhodně originální memoáry Jenny Lawson - Fakt se to stalo? aneb Víceméně pravdivé a rozhodně originální memoáry

„Jenny Lawson patří k nejvtipnějším a nejsledovanějším americkým bloggerkám, kterou oceňují i takové známé osobnosti jako Neil Gaiman pro její odvážně černý, politicky nekorektní, často bizarní humor, s jakým glosuje svůj život.“ Tolik citát z anotace provázející tuto knihu. Přiznám se, že co se týká bloggerské činnosti, to mi tak trošku ujel vlak, nějak mě to prostě minulo. Asi bych tenhle výtvor do ruky nevzala, jenže zasáhla náhoda – čekala jsem, až kamarádka přebalí a patřičně očistí katastrofálně pokaděného potomka a na stolku měla rozečtenou právě tuto knížku s myšákem - Hamletem na přebalu.

Stačilo přelétnout očima pár řádků a okamžitě jsem zpozorněla: COŽE?! To, že donese tatínek dcerkám pro radost veverku se občas stane, potud v pořádku. Ovšem tahle veverka je mrtvá, (čerstvě) vykuchaná a pohyby jejího roztomilého tělíčka obstarává svou rukou tatínek (představte si, kde ta ruka je……!) On tatínek je vůbec taková zajímavá osobnost. Jeho dárky nepostrádají kreativitu a originalitu, ale občas mohou vyvolávat u labilnějších jedinců tak trošku paniku…

Americký zapadákov kdesi v Texasu je jevištěm, na němž se odehrávají scénky z údobí dětství a dospívání autorky a její sestry, údobí plné překvapujících a mnohdy šokujících událostí, v těchto končinách zjevně zcela běžných. Je mi jasné, že Jenny v zájmu zvýšení interesantnosti textu přehání a nadsazuje, ale i tak!!

Manžel z vyšších vrstev také rozhodně nepatří k nudným patronům a zdatně své ženušce stačí v sofistikovaných debatách třeba na téma možnosti (ne)existence zombíků v okolí jejich nového domu.

Zřejmě to bude autorčiným talentem, pozorovacími schopnostmi, nebo čert ví čím, ale zdá se, jako by se veškeré její okolí – příroda, lidé, zvířata, prostě všichni a všechno měli jediný cíl a to, aby se kolem ní stále dělo něco zajímavého. Pokud se nastěhujete do nového domu, co vás tam čeká? Nanejvýš nějaký ten pavouk v tmavém koutě - ne tak v případě Jenny Lawsonové, ta tam má kromě hejna mývalů(na půdě) a záplavy škorpionů (všude) i (zřejmě) čupakabru (ve zdi!).

Mám-li knihu nějak krátce ohodnotit, pak se dá bezesporu označit jako nevšední, osvěžující a humorná.

Autorkou recenze je Iveta Filanderová