Foodstyling - Současné trendy aranžování pokrmů

Redakce (04.11.2011)

Musím říct, že tohle je přesně ta kniha která v záplavě kuchařských a kulinářských knížek na trhu přesně chyběla. Můžu jí vřele doporučit, u nás si našla své místo hned a to nejen pro lásku ke knihám, ale hlavně pro lásku k vaření. Když už nevíte co byste na talíři vykouzlili, s touto knihou dokážete hotové zázraky a přitom budete velmi překvapeni, jak je to jednoduché. Stanou se z vás dokonalí mistři a perfektně a netradičně naservírovaným pokrmem získáte obdivovatele a uvidíte, že vaše jídlo dostane tak nějak i jinou chuť. Sama bych tomu nevěřila, ale je to tak.

Obsah je samozřejmě nepostradatelný – v kapitole Než začnete najdete Zásady prezentace, Servírovací nádobí, Vybavení a pomůcky, tipy na Úpravu stolu, Obstarávání surovin, Omáčky a Pěny a oleje. V kapitole Seznam technik najdete Techniky aranžování, tipy na aranžování pečiva, proužků a pyré, zeleniny, ovoce, ale například i mléčné oblohy či sladké karamelové dekorace nebo čokoládové ozdoby. V poslední kapitolce Užitečné informace pak tipy na servírování jedlých květů nasladko i naslano, ale i nápady jak využít v kuchyni výhonky a listy různých bylin či květin.

Knížka je fakt bomba! Nejdříve jsem začala Keříčkovými rajčaty, ano přesně těmi, které po omytí normálně otrhám a pak teprve zpracovávám. Ale uvidíte sami, že servírovaná ožehnutá keříčková rajčátka jsou úžasná i s celým keříčkem! Dětem se líbí Bramborová věžička a Bramborové mřížky. Mřížkaté struhadlo máme doma, ale vždycky jsme s ním  krájeli jen okurku. Brambory, které jsou u nás tou nejoblíbenější přílohou můžu servírovat jinak a každý je okouzlen. Špagety ze zeleniny jsou také super, přitom jsou vytvořeny z brambory, mrkve, tuřínu a petržele – jednoduché, levné a na talíři úžasné.

Pokud máte rádi sladké, dostanou vás Karamelové tyčky a spirálky, každý dezert, kopeček či hrudka zmrzliny se tak stane úžasným skvostem. Děti baví čokoládová písmenka, která jsme našli pod názvem Stříkané ornamenty a také Čokoládové květy.

Abych nezapomněla, skoro ke každému receptu jsou uvedené obměny, což je bezvadný nápad, třeba i pro kombinaci obojího.

S touto knihou prostě neváhejte, jako dárek, třeba i ten vánoční, potěší každého, kdo propadl kouzlu domácího vaření. Když ho pak povýšíme nejen na chuťový, ale i estetický zážitek a příjemně strávené chvíle s rodinou či přáteli, je to skvělé!

Autorkou recenze je Lucie Bednářová