Elizabeth Peters - Ztracená oáza

Redakce (07.11.2011)

Mám ráda detektivky – proto jsem si koupila nový titul americké autorky Barbary Mertz píšící pod pseudonymem Elizabeth Peters. Autorka je uznávaná egyptoložka a napsala již několik detektivních románů, které si mi moc líbily. Byla jsem zvědavá, jak se jí povedl tento titul, který na předchozí nepřímo navazuje.

Hrdinka knihy - Amelie Peabodyová Emersonová - je dívka narozená na konci 19.století.Jako svobodná dcera se stará o domácnost svého otce a přitom se věnuje studiu dějin a jazyků. Kromě vdavek ji nečeká žádná vzrušující budoucnost. Teprve po smrti tatínka získává finanční nezávislost a vydává se do Egypta, který znala jen z knih a fotografií. Tady poznává dobrodružství, nebezpečí a konečně i uznání svých znalostí po boku kamaráda a  později i manžela Radcliffa Emersona.

V předcházejících románech jsme mohli sledovat nebezpečnou práci na vykopávkách manželů Emersonových, kterou často přerušovaly různé katastrofy. Zdá se, že k sobě přitahují  různé vrahy a zloděje. Na minulé výpravě zachránili teprve třináctiletou dívku, kterou vzali s sebou do Anglie a adoptovali ji. S dívkou Nefret je bohužel spojeno i tajemství Ztracené oázy – místa vymírající civilizace – kde má být ukryt královský poklad. Při nové výpravě manželů do Egypta se někdo pokouší polohu Ztracené oázy zjistit a ohrožuje je na životě. Emerson je unesen na neznámé místo a zda se ho Amélii podaří s pomocí přátel zachránit či ne si už musíte přečíst sami.

Autorka knihu doplnila i mapkou oblasti, kde se děj odehrává. Velmi jsem ocenila i přiložený slovníček arabských slov a frází. Vtipné byly  citace ze Sebraných spisů Amelie Peabodyové Emersonové v záhlaví jednotlivých kapitol, proto jsem překladateli odpustila pár chybiček v překladu. Knihu jsem četla jedním dechem a milovníkům detektivek a Egypta ji mohu  ráda doporučit.

Autorkou recenze je Iveta Šindelářová