Čtenářská recenze: Veronica Roth - Cesty se rozcházejí

Petra Heřmanská (28.01.2019)
Cesty se rozcházejí Cesty se rozcházejí

Po událostech, které se odehrály v aréně na konci prvního dílu Čar života, jsou Cyra a Akos na útěku. Spolu se svými přáteli Isae a Cisi se v povstaleckém letounu snaží uprchnout pronásledovatelům. Jenže rozdílné názory posádky se vyostřují, a tak dochází k rozdělení na dva tábory. Cyra s Akosem směřují na co nejvzdálenější místo, kde by mohli být aspoň na chvíli v bezpečí, zatímco druhá půlka posádky má úplně jiný – a velmi nebezpečný – cíl.

Cyra s Akosem zakotví na velmi zvláštním místě jménem Ogra. Po všem, co prožili, se ale začíná mezi Cyrou a Akosem prohlubovat propast. I když se velmi snaží, vědí, že tentokrát nebude vůbec lehké jejich lásku vzkřísit. Aby toho nebylo málo, dochází k situaci, které se všichni doposud snažili vyhnout – je vyhlášena válka. Cyřin národ Šotetů proti Akosovu národu Thuvhe. A nově zjištěná pravda o její a Akosově minulosti jim sebere veškerou sílu bojovat. Od té chvíle ani jeden z nich neví, na čí straně vlastně stojí. A na čí straně budou oba stát ve dnech války...

Autorce se opět povedlo napsat skvělý a napínavý příběh! Opravdu hodně dlouho jsem se těšila na pokračování Čar života, protože již první díl mě velice nadchnul. Konečně jsem se dočkala, nedokážu říci, jestli je druhý díl lepší, než ten první, protože oba dva jsou stejně dobře napsané. Ani u jednoho z nich nechybí akce (a té tam bylo převelké množství), napětí a samozřejmě zde nechyběly zvraty. Ty mě někdy nechaly po dočtení kapitoly sedět s otevřenou pusou

Kapitoly jsou rozdělené podobně jako u Čar života. Jediný rozdíl byl, že se zde přidaly kapitoly z pohledu dalších postav. Nejdříve jsem si nemohla zvyknout na kapitoly Cisi, protože mě její příběh ze začátku moc nezajímal. Poté se ale děj rozjel a já se přistihla, jak moc se na její vyprávění těším!

Nic ale nezmění fakt, že mými oblíbenými postavami stále zůstávají Cyra s Akosem – to jsou prostě moji miláčci! I když mě mrzelo, že se jim vztah spíše všemi těmi událostmi jen a jen ničil, doufala jsem, že i tuto krizi ustojí, a že si k sobě opět najdou cestu.

Obávala jsem se především situace, kdy některé z hrdinů cesty rozdělí – věděla jsem, že se jim to dřív nebo později stane už jen proto, že tomu napovídá i název knihy. No..a obávala jsem se právem. V jedné části knihy opravdu dochází k rozdělení a…opravdu jsem byla naštvaná! Nicméně, přesně tak to asi autorka zamýšlela a opravdu se jí povedlo ve mně vyvolat smíšené pocity ke každé z postav.

Jsem naprosto nadšená z návratu jedné z postav. Ta totiž zamíchala kartami natolik, že jsem nedokázala odhadnout další průběh děje nebo závěr knihy! Nutno dodat, že i postavy byly šokovány stejně, jako já.

Co dodat na konec? Snad jen to, že jsem s touto autorkou a jejím příběhem naprosto spokojena a opravdu nemám co knize vytknout! Vřele ji doporučuji. PS: Ta obálka je prostě do-ko-na-lá! Nemůžu se na ni vynadívat.