Čtenářská recenze: Magdalena Mintová - Falešný sňatek

Kamila Ševčíková (09.05.2018)
Falešný sňatek Falešný sňatek

Druhé pokračování série od mladé spisovatelky Magdaleny Mintové se četlo mnohem lépe než díl první (Falešný román). Falešný sňatek je kniha plná trapasů a nových odhalení. Je Tony opravdu Tony? Nebo se jedná o někoho, kdo Emu dobře zná, ale Ema o tom neví? Je to opravdu jen flákač a příležitostný dealer marihuany, nebo se v něm skrývá i něco dobrého? Co se Emě ještě přihodí na její cestě za štěstím?

Knihy od talentované Magdaleny Mintové najdete za výhodné ceny zde: https://www.bux.cz/autor/377659-mintova-magdalena

V prvním díle si Ema domluvila falešný sňatek s Albertem Svíčkou, bohatým mladým mužem, který na její hru přistoupil. Ema je celá šťastná, že jí její plán vyšel. Bude mít k dispozici spoustu peněz, bude se moci věnovat psaní svého detektivního románu a nebude muset chodit do práce, po čemž vždy upřímně toužila.

Kniha Falešný sňatek popisuje příběh mladé, nevyzrálé Emy, která je momentálně zaneprázdněná stěhováním do nového domu ke svému nastávajícímu a přípravami na svatbu. V domě, kam se stěhuje, bydlí celá rodina Svíčkových a její budoucí tchyně Milena má na svatbu velké nároky. Emě diktuje, jak by svatba měla vypadat a probíhat. Ema, jelikož si na vdávání připadá mladá a sňatkem si není jistá, by to nejraději vyřešila pouze prostým obřadem; to se ale u Svíčkových bohužel nenosí. Svatba musí být honosná, na úrovni a se spoustou hostů.

Ema se v domě Svíčkových seznamuje se služebnictvem, jejich způsobem života a hlavně se potkává s Filipem. Filip je bratr Alberta, který se vrací z Nizozemí. Pověst nemá moc dobrou, ale o to více je pro Emu zajímavější. Jelikož je Albert velice zaneprázdněný prací, Ema vyhledává Filipa, se kterým se snaží zahnat nudu ve velkém sídle Svíčkových. S Filipem se jí přihodí několik trapasů a intimních chvilek. Kvůli nudě, kterou Ema v sídle zažívá, se rozhodne najít si práci, aby nemusela dlouhé dny bloudit po domě a snažit se zabavit. Většinu svého volného času totiž trávila buď s Filipem, nebo četbou knih.

Po svatbě zažívá Ema pocity štěstí, ale zároveň období smutku, protože Albert na ní nemá čas. Cítí se osaměle a vydává se do Prahy za svou rodinou a přáteli, kde čeká na porod své kamarádky a zároveň se dozvídá něco, co jí změní celý život...

Rozvede se Ema, nebo k sobě s Albertem najdou cestu? Nejen o tom je kniha Falešný sňatek, které rozhodně nechybí humor. Kniha je určena spíše mladším čtenářům, ale je skvělá jako oddychová literatura. Falešný sňatek hodnotím lépe než autorčinu prvotinu. Hlavní hrdinka se přibližuje svým chováním dospělé ženě a také tak řeší své životní situace.

Závěr knihy může být pro čtenáře překvapivý. Původně jsem čekala, že se jedná už o poslední díl, ale spisovatelka nás bude ještě chvíli napínat a mohu prozradit, že se můžeme těšit i na díl třetí.