Čtenářská recenze: Magdalena Mintová - Falešný román

Kamila Ševčíková (09.01.2018)
Falešný román Falešný román

Oddychový román Magdaleny Mintové vypráví příběh mladé dívky Emy. Emě je 27 let a žije se svým bohatým otcem, který ji živí. Nepracuje a snaží se otci namluvit, že píše kriminální román, což není tak úplně pravda...

Vtipný (a skutečný) román a jeho pokračování u nás najdete za výhodné ceny zde: https://www.bux.cz/autor/377659-mintova-magdalena

Po nevydařené návštěvě u otcových známých Svíčkových, kde se Ema měla setkat s jejich synem Albertem, se otec rozhodl, že ji z domu vystěhuje. Pronajal jí byt v luxusní čtvrti, ale nenechal jí žádné finanční prostředky. Ema je nucena si najít práci a postarat se sama o sebe. Má kamarádku Evu, která je po těžkém rozchodu, ale díky jedné párty se dá dohromady se svým starým známým Mirkem (který je tak trochu holkař). Ema to nechápe a nenechá si pro sebe nejednu nejapnou poznámku na jejich vztah.

Ema neví, co dělat - v domě otce o ní totiž bylo královsky postaráno. Měli paní, která jim uklízela, prala, vařila a Ema na to byla zvyklá. Teď, když je odkázaná sama na sebe, si neumí zapnout ani pračku. Spřátelí se se svými sousedy, kteří jí nabídnou práci – hlídání jejich dcery, kterou Ema bez váhání přijme. V domě, ve kterém Ema žije, stojí nájemné 45.000,-, alespoň dle slov majitele domu, který v domě také žije. Jmenuje se Tony, z jeho bytu jdou neustálé zvuky hudby. Ema má ostatně k Tonymu spoustu výhrad - k jeho chování, hulení, hlasité hudbě atd. Její sousedka Lada ji ale upozorní, že Tony jí o výšce nájmu lhal a že s ním není vlastně vůbec žádná rozumná domluva, což Emu ještě více popudí.

Nejsměšnější na celém příběhu Emy je, když si s Albertem Svíčkou (na návštěvě u jeho rodičů jim pozvracela kapry koi a spadla do jezírka) domluví, že se vezmou. Albert s tím souhlasí a rozjíždí se celkem zajímavá story, kdy Emě jde hlavně o jeho peníze.

Její neustálé narážky a myšlenky, které se jí honí hlavou, jsou vcelku vtipné. Ema jakoby se vytrácela z reality a žila více svůj život v myšlenkách. V celém příběhu je vidět její nevyzrálost. Vede monology hlavně sama se sebou. Cítí se dost často osamělá, i přesto, že má kolem sebe rodinu, se kterou tráví nejvíce času a pár přátel. Ovšem všichni její přátelé mají plány na svatbu, čekají rodinu či mají alespoň partnery. Ona má jen Alberta (partnera, kterého sama požádala o ruku, a ještě bez toho, aniž by k němu něco cítila). Je hezké sledovat, jak se dostává do konfliktu sama se sebou a přitom se dostává do různých komických situací.

S Albertem se začíná více poznávat, je z dobré, bohaté rodiny, má slušné vychování a to samé očekává od své partnerky, ale je vidět, že Emu bere takovou jaká je. To Ema je většinou uražená a vyčítává k jeho postojům.

Jelikož Ema nemá práci a rodina i Albert si jí kvůli tomu dobírají, tak se rozhodne si práci najít. Což se jí podaří. Píše fejetony do jednoho deníku, kde se o stejnou pozici ucházela ještě jistá Natálie a jelikož jsou obě celkem ztřeštěné, vezmou je obě a stanou se z nich báječné kamarádky. Natálie je podle Emy magor. Je to neřízená střela, která vyrůstala sice v dětském domově, ale žije bezstarostný život plný večírků a snaží se do toho zatáhnout i Emu, která se tomu vůbec nebrání.

Ema na mě působí nikoliv jako zlatokopka, ale jako mladá nevyzrálá žena, která ještě nevzala zodpovědnost za svůj život do vlastních rukou a celou dobu jen tak proplouvala. Byla zvyklá, že ostatní za ní vždy vše vyřešili a pokud jde s někým do konfliktu nebo se jí nelíbí, co ostatní dělají či říkají, jde hned do útoku.

I přesto, že hlavní hrdince je 27 let, myslím si, že kniha je spíše určena mladším čtenářům, kteří ještě užívají bezstarostného života. Co je, ale překvapením na konci knihy je otevřený konec, který bude pravděpodobně pokračovat v dalším díle o Emě a její připravované svatbě s Albertem. Kniha je snůška trapasů mladé lehkomyslné dívky a určitě je dobrá k odlehčení si od těžší literatury.