Čtenářská recenze: Madeleine Rouxová - Katakomby

Renata Petříčková (03.10.2017)
Katakomby Katakomby

Bude zakončení trilogie Asylum a Sanctum stát za to, nebo půjde jen o slabý odvar předchozích dílů? To asi záleží na každém čtenáři v návaznosti na to, jaký očekával konec. Ten vám samozřejmě neprozradím, ale myslím si, že tábory čtenářů se budou rozdělovat.

Tituly od Madeleine Rouxové najdete za výhodné ceny zde: https://www.bux.cz/autor/21813-rouxova-madeleine

Sklony označit Katakomby za nejslabší díl trilogie jsou velké, z vlastního subjektivního dojmu se mi příběh zdá jaksi rozvláčný a tu a tam se prostě nic moc neděje. Na druhou stranu můžeme takové chvíle vzít jako odpočinek od akce, případně v dialozích a jednoduchých událostech tušit důležité maličkosti pro věci příští. Někdy tam jsou, někdy nejsou… a to tvoří další část jemného napětí.

Napětí tu je méně, co myslíte?

A tohle nechám na zvážení. Myslíte si, že napětí je tady menší? Pravda, v předchozích dílech se toho možná dělo víc, děj se rozvíjel, gradoval, tady už se jen setkáváme s tím, co známe, co je potřeba nějak rozmotat a dějové linie se obtáčí kolem situací, které už jsou nějakým způsobem načaté v předchozích dílech nebo na ně porůznu navazují.

Fotografie navodí atmosféru, ale tak trochu… jinou!

Obálka je úžasná, tohle se povedlo všem členům realizačního nakladatelského týmu a činí tak z celé trilogie dobrou sběratelskou záležitost. Milovníci tajemství, duchů a děsu se budou utápět v nadšení už jen z vizuální stránky všech knih. Nápad využít v knize také dobové fotografie v sépiových odstínech, dát jich tam opravdu hodně, a ještě každou kapitolu označit jako číslo na jakési odřené staré tapetě…. Ach! Je to snad motiv tapety v nějakém starém hotelu, motelu, na konci města, kde v určitých číslech pokojů nechce nikdo spát, protože se tam v noci potulují zlé síly?

Ale pojďte se začíst, protože se budou klubka rozmotávat…

Lži, tajemství, podvody. Dan, Abby a Jordan se vydávají po školním roce na výlet, který má mnohé objasnit, na kterém si snad i chtějí odpočinout, ale věci se vyvinou poněkud jinak. Vystupují podivná tajemství, potkávají podivné osoby. Prozradím jen, že všechno začíná neexistujícím opravářem aut. Jen si vezměte, jestli byste chtěli uprostřed pustiny uvíznout s rozbitou pneumatikou. A tehdy se začíná příběh rozvíjet. Důraz je kladen na dialogy, což nepřekvapí čtenáře předchozích dílů, kteří jsou na styl jednotlivých postav zvyklí. Pokud čtete Katakomby jako první, doporučuji si dočíst i předchozí díly, pro lepší seznámení se s postavami. Pro prvočtenáře totiž Katakomby mohou působit zmateně, jako by na půli cesty a trvalo mi dlouho, než jsem si zvykla na vyjadřování jednotlivých postav. Přece jen, čtenářovo vědomí unikalo k tomu, že netuší, oč tu vlastně jde a proč je tu někdo chvíli tak suverénní a za chvíli se zase bojí něčeho nesmyslného. Chce to znát celou dějovou linii trilogie.