Čtenářská recenze: M. J. Summersová - Láska bez pravidel

Nikol Bláhová (04.05.2018)
Láska bez pravidel Láska bez pravidel

Myslíte si, že láska založená na pravidlech může fungovat? Opravdu věříte tomu, že city rozpoznají hranice a nedovolí si je překročit? Vážně jste přesvědčeni o tom, že srdce respektuje rozum? Pokud ano, měli byste si bez rozmyšlení přečíst knihu z rukou autorky M. J. Summersové - Láska bez pravidel. Ta vás totiž velmi rychle přesvědčí o tom, že láska a pravidla nemohou fungovat společně.

Romantiku od M. J. Summersové u nás za výhodné ceny najdete zde: https://www.bux.cz/autor/151157-summersova-m-j

Harper miluje svou práci, které obětuje maximum - jak svůj volný čas, tak i milostný život. Je odbornicí na módu v redakci prestižního magazínu, má v práci respekt a lidé okolo si jí váží. Myslí si, že její život směruje tím správným směrem - až do chvíle, kdy jí jeden jediný telefonát celý dosavadní život obrátí úplně vzhůru nohama.

Harpeřin tatínek měl nehodu, která ho upoutala na lůžko. Harper proto nezbyde než odejít z práce a přestěhovat se zpátky do rodného města, kde má nepěknou nálepku „dcera té poběhlice, která byla kvůli románku se zajíčkem ochotna opustit rodinu“. Potkává se zde nejen s místními lidmi, kteří na ní stále hledí skrze prsty, ale i s láskou svého života - Evanem.

Ačkoli dvojice na začátku musí překonat určité rozpaky, dává se nakonec přeci jen dohromady. Jejich vztah je založený na vášnivém sexu, který si oba plnými doušky užívají. Má-li to ale fungovat, musí oba dva respektovat jedno pravidlo: nebudeme od sebe žádat víc, nežli si můžeme dát. Harper a Evan si užívají poblouznění s vědomím, že jen co se Harpeřin otec uzdraví, vrátí se Harper zpátky a na tohle milostné dobrodružství jim zbude pouze milá vzpomínka.

Nebo ne?!

Harper i Evan si mysleli, že dokážou svoje city udržet na uzdě. Že mají naprostou kontrolu nad tím, co mezi nimi je. Jenže jak se velmi rychle ukáže, láska je mocná čarodějka, která se neptá na to, co říká rozum a hraje si svou vlastní hru. Proto se prvotní záměr vztahu, založeného čistě na sexu, změní v něco daleko hlubšího.

Otázkou je, jak se s tím dvojice dokáže vyrovnat. Co když jeden začne žádat víc, nežli mu ten druhý bude schopný dát? A co když jeden z nich začne přemýšlet o společné budoucnosti, zatímco ten druhý bude myslet jen na to, jak se vydá svou vlastní cestou?

Láska bez pravidel sice není z mého nejoblíbenějšího YA šálku, ale i přesto je plná romantiky a lásky, takže si mně okamžitě získala. Je to kniha pro každého, kdo věří na lásku a rád se začte do příběhu, ve kterém jste jako na houpačce. Ačkoli děj dokážete předvídat, protože u těchto knížek už to tak nějak chodí, nevadí vám se prokousávat knihou s vidinou toho, že dvojice nakonec skončí spolu - autorka příběh totiž několikrát tak zamotá, že si čtenář začne myslet, že se přeci jen žádný happy end konat nebude. Jestli máte rádi romantiku, libujete si ve čtení příběhů o lásce, jste fanoušky šťastných konců a líbí se vám styl autorky, pak je tahle kniha vaší trefou do černého.