Čtenářská recenze: Jill Santopolo - Ztracené světlo

Nikol Bláhová (24.05.2018)
Ztracené světlo Ztracené světlo

Ztracené světlo je romantický příběh, který vznikl pod rukama autorky Jill Santopolo a na své titulní stránce si hrdě nese zlatou nálepku světového bestselleru. Možná právě díky zlatému kolečku jsem i já čekala, že mě kniha vtáhne už od samého začátku a vyplivne až na konci - a že se mnou budou cloumat pocity smutku, dojetí a možná ukápne i nějaká ta slza.

Knihu Ztracené světlo u nás najdete za výhodnou cenu zde: https://www.bux.cz/romantika/ztracene-svetlo-2

Hlavní hrdinové knihy Lucy a Gabriel se setkávají na přednášce o Shakespearovi. Příhodně je svede dohromady neštěstí, které se stalo 11. září 2001 - v mladých lidech propuká silný cit, který je ještě umocňován jak vzájemnou přitažlivostí, tak i událostmi, který se zrovna ten den v New Yorku odehrávají.

I přes prvotní komplikace nepřející jejich lásce (Gabriel se dočasně vrací ke své bývalé přítelkyni) se dvojice dává dohromady. Začnou spolu bydlet a společně vyšlapávat cestičku společným životem. Jsou zamilovaní a zahledění jeden do druhého, až se zdá, že nic nemůže být krásnější. Jenže pak přijde zlom: Gabriel chce odcestovat kvůli svému snu, chce fotografovat svět a ukazovat lidem i jiný úhel pohledu, než ten, na který jsou zvyklí. A tak se jejich doposud spokojený život bortí jako domeček z karet.

Lucy zůstává sama. Gabriel se k ní zachoval sobecky, protože nekoukal na to, co chce ona a šel si jen za svými sny. Za jejich láskou udělal jednu velkou tlustou čáru.

Začátky bez Gabriela jsou pro Lucy těžké. Vidí ho všude: na sedačce v obýváku, v oblíbené restauraci, na místech, kam spolu chodili. Její zlomené srdce se pokusí vyléčit pohledný Darren, který o Lucy projevuje zájem. Trpělivě čeká na okamžik, kdy se i ona rozhodne udělat za svým minulým životem tlustou čáru a bude se chtít posunout dál. A ten den skutečně přijde.

Lucy začíná znovu po boku Darrena. Neustále ho ale srovnává s Gabrielem, se kterým si sem tam napíše nějaký email, občas se podívá na jeho stránku na Facebooku a dokonce se i několikrát sejdou. I když má vedle sebe milujícího muže, je na ní vidět, že pro ni nikdy nebude dost dobrý. Nikdy to totiž nebude Gabriel.

Roky plynou, Lucy a Darren mají dvě krásné děti, žijí spokojený život v blahobytu a okolí si myslí, jak jsou šťastní. Jenže nejsou. Jak by totiž mohli, když Lucy neustále myslí na jiného muže?! Když jí jednoho dne zavolá Eric (kolega Gabriela) a oznámí jí, že byl Gabriel zraněn, i přes protesty manžela odjíždí do Jeruzaléma, aby ho viděla.

Závěr knihy nechci prozrazovat, protože i mě samotnou velmi překvapil. I když jsem od knihy očekávala ledasco, finále, které nám autorka připravila, vyrazilo dech i mě. Proto si sami přečtěte, jak příběh o velké lásce nakonec dopadl.

Ztracené světlo asi nebude patřit k mým oblíbeným knihám a přiznám se, že bych se k této knížce už nevrátila. Měla jsem velká očekávání, protože jakožto nenapravitelný romantik příběhy o lásce hltám jedním dechem, ale mé očekávání nakonec nebylo naplněno. Škoda. Lucy mi strašně lezla na nervy, protože jí nikdy nikdo nebyl dost dobrý. Darren pro ni chtěl udělat cokoli, zahrnul jí láskou i blahobytem, ale jí to pořád bylo málo. Neustále ho srovnávala s Gabrielem a byla schopna skákat tak, jak si Gabe pískal - stačilo totiž, aby jí napsal a ona hned byla jako u vytržení. Předpokládám, že kdyby Gabriel jednoho dne přišel s tím, že se k ní chce vrátit, byla by Lucy schopná okamžitě spálit všechny mosty a zapomenout na to, jak sobecky se k ní zachoval.

Knihu si určitě přečtěte, protože jak se říká „100 lidí, 100 chutí“ takže věřím, že někomu se líbit bude, někomu zase ne. Za sebe dávám 4 body z 10.