Čtenářská recenze: Estelle Maskame - Víš, že tě miluju?

Nikol Bláhová (12.09.2017)
Víš, že tě miluju? Víš, že tě miluju?

„Víš, že tě miluju?“ je první díl ze série DIMILY (v originále Did I Mention I Love You?) autorky Estelle Maskame. Ve Velké Británii se série stala bestsellerem a právem se tak zařadila mezi pět nejlepších knih pro mládež. V zimě tohoto roku se můžete těšit na pokračování „Víš, že tě potřebuju?“ a příští rok na jaře vyjde závěrečný díl s názvem „Víš, že mi chybíš?“. DIMILY trilogie si určitě získá i vás!

Knihy ze série DIMILY (zatím tedy pouze první díl) najdete za výhodné ceny zde: https://www.bux.cz/serie/353334-dimily

Eden odjíždí na celé léto za svým otcem do Kalifornie. Po rozvodu rodičů spolu nemají kdovíjak dobrý vztah a představa společně stráveného léta jí děsí. Bude si muset zvyknout nejen na přítomnost táty, ale i jeho nové manželky a tří nevlastních bratrů - především pak nejstaršího z nich, Tylera. Ten představuje jeden velký problém. Neposlouchá rodiče, dělá si vše po svém, chodí na bujaré večírky, ze kterých se vrací až nad ránem, navíc v podnapilém stavu. Jenže je to právě Tyler, kdo Eden v novém domově zaujme ze všech nejvíce.

Eden se spřátelí s místními dívkami, které udělají vše pro to, aby si léto zde užila na maximum, berou ji na nákupy i na večírky. Jednou ze tří dívek je i Tiffany - Tylerova přítelkyně, která se na první pohled tváří dokonale a pro ostatní je hvězdou školy, jenže uvnitř je to zákeřná a podlá mrcha. Eden si tak užívá léto v prosluněném státě, snaží se vycházet s tátou i novou mámou a čím dál více se sbližuje s Tylerem.

Později přichází na to, že za maskou drsňáka je vlastně hodný kluk, který to neměl v životě lehké. Čím více času spolu dvojice tráví, tím více si oba uvědomují, že jejich vztah není sourozenecký. Cítí k sobě totiž něco více, nežli lásku bratra a sestry. A to je problém. Opravdu velký problém. Vzájemné sbližování vyústí v polibek a dvojice podléhá zakázané lásce, o které nemohou nikomu říci. Jenže každá lež má krátké nohy a jednoho dne musí vyjít na povrch. A bude to právě Tiffany, která vše odhalí a její reakce čtenáře zaskočí.

Zakázané ovoce chutná nejlépe. Jak se dvojice vypořádá s tím, že se vzájemně přitahují? Jak se vyrovnají skutečnosti, že o své lásce nemohou nikomu říci? A jak se postaví k tomu, že Tyler má na celý rok odjet do New Yorku? Může zakázaná láska překonat všechny překážky, nebo je to předem prohraný boj? Jestli chcete znát odpověď, budete si muset knihu přečíst…

„Víš, že tě miluju?“ řadím mezi nejlepší knihy, jaké jsem kdy četla. Žánr YA je můj oblíbený a hlavní hrdiny jsem si díky autorce okamžitě zamilovala. Společně s nimi jsem prožívala napětí i strach, bála jsem se, kdy je někdo odhalí a kdy přijde velká scéna způsobená netypickým sourozeneckým vztahem. Hodnotím 10/10, protože podle mě má kniha vše, co by měla mít: svéráznou mužskou postavu, něžnou a jemnou ženskou hrdinku, nechybí láska ani sexuální napětí. Rozhodně doporučuji a už se moc těším na pokračování!