Čtenářská recenze: Emma Hart - Hrej vabank

Nikol Bláhová (31.08.2017)
Hrej vabank Hrej vabank

Ani poslední díl série The Game od mladičké autorky Emmy Hart, který nese název Hrej vabank, vás svým příběhem rozhodně nezklame. I v této knize můžete očekávat napětí, strach, touhu a samozřejmě i lásku a sex - právě těmito tématy je autorka proslulá. A moc dobře ví, co dělá!

Knihy z volně navazujícího cyklu The Game naleznete za výhodné ceny zde: https://www.bux.cz/serie/104705-the-game

Tento díl je plný bolesti ze ztráty milovaného člověka, která vás během čtení několikrát donutí uvědomit si, jak může být život prchavý. Hlavní hrdinka Roxy se doposud nevyrovnala s tragickou smrtí svého staršího bratra Cama, od které uplynulo dlouhých 6 měsíců. Jak je známo, každý se s bolestí vypořádáváme jinak a mladá Roxy si vybrala ten nejhorší možný způsob: spoustu alkoholu, drog a nezávazného sexu s kluky, které ani nezná jménem. A vlastně ani nechce. Do městečka se vrací nejlepší kamarád mrtvého chlapce Kyle, který zde chce strávit léto. Bohužel však netuší, co všechno se za poslední půl rok odehrálo a především, jak se usměvavá, vtipná a roztomilá Roxy proměnila v někoho naprosto cizího, komu záleží jen na sebe samé a pomalu si likviduje život.

Kyle v ní vždycky viděl jen Camovu mladší sestru. Už jako malý kluk svému kamarádovi slíbil, že na jeho mladší sestřičku dohlédne. A to má taky v plánu. Hodlá totiž tvrdohlavé dívce otevřít oči a přinutit ji, aby bolest prožívala jinak, nežli popíjením a vztahy na jednu noc. Když na ni ve své snaze poprvé tvrdě udeří a Roxy mu dá jasně najevo, že o jeho starost opravdu nestojí, spustí se lavina událostí, ve kterých nebudou chybět hádky, nadávky, vzájemné pošťuchování a samozřejmě i zjištění, že k sobě dvojice cítí něco víc, nežli jen dávné kamarádství.

Opravdu Kyle dokáže vrátit Roxy na správnou cestu a ukázat jí směr? Nechá se tvrdohlavá osmnáctiletá dívka přinutit, aby si bratrovu smrt konečně připustila a přestala vše řešit tak, že se opije do němoty? A jak se bude vyvíjet láska mezi bolestí spojenou dvojicí? Pro odpovědi otevřete knihu a začněte číst. Můžu vám prozradit, že to stojí za to!

Poslední příběh Hrej vabank je pro mě smutným rozloučením se sérií The Game. Díky ní jsem si autorku zamilovala, její styl psaní mi učaroval a příběhy mladých hrdinů mě vždycky vrátily o několik let zpátky v čase. Tento díl řadím mezi ty lepší, bavil mě od první stránky, s napětím jsem sledovala, jak se vyvíjí vztah mezi mladou dvojicí a doufala, že i v tomto případě mě autorka potěší šťastným koncem. Zároveň - a možná to byl i autorčin záměr, kdo ví - jsem se několikrát zastavila a uvědomila si, že někdy stačí opravdu málo a můžeme ztratit blízkého člověka. Z knihy na mě místy dýchala neskutečná melancholie, možná i díky tomu jsem se od ní nedokázala odtrhnout. Dávám 10 z 10 a vřele doporučuji!