Čtenářská recenze: Emma Hart - Hrej férově

Nikol Bláhová (03.08.2017)
Hrej tajně Hrej tajně

Hrej férově je třetím dílem série The Game od mladičké autorky Emmy Hart, jejíž knihy jsou plné romantických gest, sladkých polibků, ale také přitažlivých mladých mužů a dívek, kterým nechybí smysl pro ironii. Ne nadarmo se její tituly stávají bestsellery. I v pořadí třetí díl nesoucí název Hrej férově si vás získá. Je totiž plný bolesti, smutku a boje se sebou samou.

Sérii The Game od Emmy Hart najdete za akční ceny zde: https://www.bux.cz/autor/104698-hart-emma?name=hart-emma

Abbi má za sebou velmi těžké dospívání. Od dlouhodobého sebepoškozování, za kterým hledala úlevu od psychické bolesti, přes nezdařilý pokus o sebevraždu, kterému unikla jen o vlásek - konkrétně o dva centimetry - až po rok strávený v ústavu pro duševně choré. Nyní je zpátky doma u svých milujících rodičů, kteří ale pečlivě hlídají každý její krok a schovávají před ní všechny ostré předměty - co kdyby náhodou?

Minulost Abbi pořád dohání. Ve vzpomínkách se jí vrací nepříjemné chvíle s Pearcem, kvůli kterému to vlastně všechno začalo. V hlavě jí šeptají hlasy, které ji ovládají a nutí udělat to znovu. Znovu se pořezat. Znovu zabořit něco ostrého do bledé kůže. Znovu vidět čerstvou krev odtékající v odtoku ve vaně. Abbi je ale rozhodnutá bojovat. Vrací se do baletního studia, kde se potkává se sexy Britem - a je to právě Blake, který pro osmnáctiletou dívku zlomenou životem znamená začátek nové éry, ve které má bojovat se stíny minulosti.

Co se stane, když se střetnou dva světy - její je temný a jeho zase plný bolesti. Jak se dva mladí lidé dokážou vyrovnat se stíny v očích toho druhého? Zvlášť, když o nich na samotném začátku nemají sebemenší tušení? A jak se vypořádají se zjištěním, že kromě lásky k tanci mají společnou ještě jednu věc, která je příčinou jejich temných vzpomínek? Není to totiž jen balet, co je tak silně spojuje. Ona mu tak důvěrně připomíná blízkého člověka, o kterého před několika lety přišel, ale rána po ztrátě se ještě nezahojila. On je pro ni světlem ve tmě, vodítkem ze všech bolestí a příčinou, proč dokáže potlačit našeptávající hlasy v hlavě.

Jak může dopadnout příběh o dvou milovnících tance, jejichž minulost je úplně jiná, nežli minulost jejich vrstevníků? Dokáže Abbi překonat touhu znovu si ublížit? A jak zareaguje Blake, když Abbi uvidí spadnout až na samotné dno - možná ještě níž - a zjistí pravou příčinu jejích problémů? Pokud chcete znát odpověď, budete si muset Hrej férově přečíst. Nebylo by ode mě fér prozradit vám, jak se to s touto dvojicí bude vyvíjet.

Oproti prvnímu dílu série Hrej hráčem mě tato kniha nevtáhla do děje od samotného začátku. Až do poloviny bych byla schopna knihu odložit a přečíst si raději nějakou jinou. Neříkám, že je špatná. To vůbec ne! Emma Hart i v tomto díle bravurně dokázala, že si umí pohrát s písmenky. Popisuje depresi tak, jako by ji ona sama prožívala, člověku mnohdy až přeběhne mráz po zádech. Věřím, že by se příběh mohl stát světlem v tunelu lidí, kteří sami depresi poznali na vlastní kůži - autorka by jim dala naději, že se vše dá zvládnout a jak jinak, nežli klasicky za pomoci lásky. Knize proto dávám 8 z 10 za pro mě nepříliš zajímavý a trochu táhlý začátek, ale příjemný spád od poloviny knihy až do její poslední stránky.