Čtenářská recenze: Elly Blake - Ohnivá krev

Petra Heřmanská (16.08.2018)
Ohnivá krev Ohnivá krev

Svět je rozdělený na Mrazivé a na Ohnivé. Bytost stínů zvaná Minax sužuje ledový trůn. Posedne každého panovníka, který usedne na trůn touhou po násilí, krvežíznivosti a zabíjení. Jinak tomu nebylo ani u krále Malaka, který pronásledoval a zabíjel všechny Ohnivé. Ponechal si pouze ty nejsilnější, kteří umírali v jeho královské aréně. Královu tyranii ukončí Ruby, oplývající mocí Ohnivých s pomocí Mrazivého prince Arcuse.

Knihy ze série Ledová krev u nás najdete za výhodné ceny zde: https://www.bux.cz/autor/349938-blake-elly

Svět je rozdělený na Mrazivé a na Ohnivé. Bytost stínů zvaná Minax sužuje ledový trůn. Posedne každého panovníka, který usedne na trůn touhou po násilí, krvežíznivosti a zabíjení. Jinak tomu nebylo ani u krále Malaka, který pronásledoval a zabíjel všechny Ohnivé. Ponechal si pouze ty nejsilnější, kteří umírali v jeho královské aréně. Královu tyranii ukončí Ruby, oplývající mocí Ohnivých s pomocí Mrazivého prince Arcuse.

Podařilo se jí zkrotit oheň, ale dokáže ovládnout i své srdce?

Ledový trůn byl zničen. Je čas oslavovat vítězství? Nikdo neví, že tímto činem Ruby vypustila na svobodu bytost stínů, Minaxe, který dokáže posednout člověka a donutit ho k jakémukoliv činu – třeba i k masovému vraždění. A právě to se teď děje po celém království. Arcus, následník trůnu, se snaží získat si přízeň dvora, přivést zpět všechna vojska, navázat diplomatické vztahy s okolními zeměmi a získat si srdce svého lidu.

Po všem, co si jeho lid musel za vlády jeho bratra Malaka vytrpět, si konečně zaslouží mír a svobodu. Jenže nedůvěra mezi Mrazivými a Ohnivými je stále přítomna. A proto pobyt Ruby, Ohnivé dívky, na Mrazivém dvoře Arcusovi moc nepomáhá.

A tak se Ruby vydává spolu s novým přítelem Kaiem daleko na moře do Sudesie, kde bude hledat odpovědi – takové, které by dokázaly Ruby pomoci zastavit Minaxe jednou pro vždy. Zdá se ale, že vše stojí proti ní. Nejenže jí Ohnivá královna nevěří a sleduje ji na každém kroku, ale ještě k tomu jí dává podmínku – aby získala potřebné informace, musí se stát Ohnivým mistrem. Musí tedy projít Zkouškami, které můžou být smrtelně nebezpečné, a přísahat královně svoji věrnost a služby po zbytek života.

Vidiny, záchvaty a noční můry. Minaxova přítomnost v její hlavě. Ztráta kontroly nad Ohnivými schopnostmi. Šokující pravda o jejím původu. Zrada. Válka právě začíná!

Příběh mě neskutečně moc bavil, možná i více, než první díl Ledová krev. V každé kapitole se něco neustále dělo a z toho všeho napětí se Vám nejednou zatočí hlava. Důležité zvraty se zde stávají snad každou chvilku, a právě díky nim je Ohnivá krev skvělým, originálním a jedinečným dílem.

Příjemným osvěžením děje bylo nové prostředí, ve kterém se vše odehrávalo. Od Tempesie se přesouváme do Sudesie, rodné země Ruby. Sudesie byla zajímavým místem, plná překvapení, tajných koutů a nové historie, takže se zde příběh rozjel naplno!

Z většího množství zjištěných informací se cítíme asi jako, když Sherlock Holmes dostane nový případ – jsme zahlceni novými fakty, různými předpoklady, stopami, nespočtem možností a téměř žádné řešení není na obzoru. A proto čtete dál, stále častěji a stránky pod Vašima očima utíkají až příliš rychle. Hlavně, ať se už dozvíme pravdu! Ať už konečně rozlouskneme ta velká tajemství.

Co se týče obálky, tu musím jedině obdivovat. Pozadí plné jisker, plamínků, popela a prachu mi trochu připomínal začátek filmu Pompeje, kde přesně tato kombinace poletuje kolem všech soch. Navíc se k příběhu symbolicky hodí – jde zde o povstání z popela a prachu, o znovuzrození Ohnivých, naději a příslib nové budoucnosti.

Kaie jsem si zamilovala prakticky ihned! Vážně, nejde si ho neoblíbit. Už jen proto, že byl tak správně rošťácky přidrzlý a pokaždé mě jeho poznámky rozesmály. Já osobně jsem se nejvíce těšila na momenty, kdy se na scéně opět objeví a bude z něj sršet jeho dokonalý smysl pro humor. Vyklubal se z něj během příběhu skvělý a starostlivý přítel, kterého Ruby potřebovala a kterého by jistě každý z nás uvítal. A nesmím zapomenout na fakt, že jméno Kai je úplně úžasný! Teda aspoň pro mě

Musím říct, že jsem se nenudila ani na jedné jediné stránce Ohnivé krve. Hltala jsem každé písmeno, každičkou větu, každý nepatrný detail v příběhu a užívala si nádherný pocit, který ve mě kniha vyvolala. Ještěže se můžeme těšit na další díl a doufám, že to bude přinejmenším stejná pecka, jako Ledová či Ohnivá krev. S čistým svědomím mohu druhý díl série Ledová krev vřele doporučit!