Čtenářská recenze: C. L. Taylor - Lež

Kamila Ševčíková (02.01.2018)
Lež Lež

Mrazivý a brilantní psychothriller od C. L. Taylor popisuje příběh Jane Hughesové, která pracuje ve zvířecím útulku, má milujícího partnera a vede spokojený život. Kdo je ale doopravdy Jane Hughesová? Neskrývá náhodou děsivé tajemství, o kterém by neměl nikdo vědět? A co její přítel, ví, s kým to vlastně žije?

Silné psychologické thrillery od C. L. Taylor najdete za příznivé ceny zde: https://www.bux.cz/autor/112703-taylor-c-l

V knize se prolínají dějové linky z minulosti a ze současnosti. Kniha vypráví příběh čtyř kamarádek, které se rády baví, chodí po večírcích a řeší klasické dívčí problémy. Jednoho dne se rozhodnou vycestovat do Nepálu, každá z jiných důvodů. Jedna prchá před nenáviděnou prací, jiná před zkrachovalým vztahem, další touží po dobrodružství či nalezení místa, které by se jí mohlo stát domovem. Toto dobrodružství si chtějí pořádně užít, netuší však, jaké nezapomenutelné a děsivé zážitky je čekají.

Jane své kamarádky, které považuje za nejlepší, má ráda, ale po příjezdu do Nepálu a pobytu ve svobodomyslné komunitě (sektě) se začínají dít zvláštní věci a vztahy mezi nimi se komplikují. Tuší, že pobyt zde nebude lehký. Po příjezdu a ubytování v komunitě, jim jsou odebrány pasy a veškerý čas tráví zde. V komunitě, které vládne guru Isaac, jsou nastaveny pravidla. Kdo zde pobývá, musí se podílet na chodu komunity, přispívat svou aktivitou a účastnit se seminářů. Isaac však není tak fajn, jak se na první pohled zdá. Pod slupkou vyrovnaného muže skrývá děsivou tvář tyrana, který zabíjí, páchá sexuální násilí na ženách z komunity, provádí  podivné rituály, lže a manipuluje lidmi.

Jane a její kamarádka se rozhodnou tuto komunitu opustit, znamená to pro ně však velké nebezpečí a pro uskutečnění útěku potřebují velkou dávku odvahy. Překvapivě jim s útěkem pomůže jeden mladý muž z komunity, který zde strávil více času než ony. Neví, zda mu mohou věřit, ale risknou to. Isaac však přijde na to, že dívky zmizely a začne po nich pátrat, pátrají po nich i jejich zbylé dvě kamarádky, které jsou pod silným vlivem Isaaca. V momentě, kdy dívky naleznou, se semele řada nešťastných náhod, při kterých umírají lidé. Jak tento příběh skončí? Zůstane někdo naživu? Jestli ano, jak může s tímto hrůzným zážitkem žít?

Příběh z Nepálu je medializován a novináři pátrají po přeživších. Co chtějí po Jane? Proč jí neustále někdo pronásleduje? Prozradí Jane své tajemství?

Pokud chcete zažít mrazivý příběh s napětím od začátku do konce, pak volte určitě tento psychothriller od C. L. Taylor. Stěží tuto knihu odložíte.

Kniha má 392 stran, je čtivá, charaktery postav jsou kvalitně vykreslené. C. L. Taylor si dlouhá léta psala do šuplíku. Po vyhlášení soutěže pro začínající autory, předložila svou tvorbu a uspěla. Posbírala nespočet nominací a literárních cen. Její psychologické thrillery patří mezi nejlepší, co v tomto žánru momentálně vychází. Kniha Lež byla přeložena do 15 světových jazyků a obsadila první příčky žebříčků bestsellerů v Británii.