Cassandra Clareová: Nástroje smrti 1

Redakce (01.10.2013)
Cassandra Clareová: Nástroje smrti 1 Cassandra Clareová: Nástroje smrti 1

Clary Frayová vyrostla jako naprosto normální dítě - tedy aspoň co si pamatuje. Její matka je obyčejná umělkyně a otec zemřel,dřív než se narodila. Jejím nejlepším přítelem je Simon, se kterým by pro sebe udělali první poslední. Jde s ní do nočního klubu, kam normálně nechodí, protože ona se tam baví. A právě jedna taková návštěva jí změní život - nic už nebude jako dřív...

Dokáže se Clary změně přizpůsobit nebo je předem odsouzena k zavržení?

Clary vyrostla bez otce, po boku matky. Žila normální život s běžnými problémy. Měla svého nejlepšího přítele Simona, se kterým chodila ven, a nebo třeba do klubu. Jako tu noc kdy poprvé viděla něco, co neměla. Viděla vraždu, kterou žádný jiný člověk neviděl a spatřila lidi oděné v černém, kteří mluvili o neuvěřitelných, bláznivých věcech. Až později Clary zjistila, že nebyli blázni a co dříve považovala za jistotu, za svět - je jen iluze a nikdo nemusí být tím, kým se tváří být.

Nástroje smrti 1Cassandra Clareová přichází s příběhem, který se odehrává v současnosti a ve světě na první pohled vypadajícím jako ten náš. Pravda je jiná. Za oponou se skrývá svět plný nadpřirozených bytostí, jež by neměly existovat. Přes čtyři sta stran popsaných dobrodružstvím na pohled obyčejné Clary, se s každou další stránkou stává ještě zamotanější a napínavější. A zamotaný bude nejen příběh, ale i Claryiny pocity. To co si myslela že ví a zná celý život, se během pár okamžiků ukáže jako lež. Lež, která způsobí otřes celého Claryina světa.

Město z kostí je teprve první knihou v šestidílné sérii Nástroje smrti. Ukáže, že první díly nemusí být vždy zdlouhavé a plné seznamování s okolnostmi a světem, ve kterém se celá série odehrává. Toto je kniha, kde se setkáte s příběhem, který se zamotává už od začátku, vtáhne vás a vy se budete pídit po další informaci či rozuzlení příběhu.

Nástroje smrtiMnozí z vás již knihu v prvním českém nebo zahraničním vydání četli. Já jsem však čekala na druhé - předělané - vydání od Knižního klubu. Měla změnit některá příšerně znějící jména a hlavně se má vydat celá série, navíc s tak hezkými obálkami. Co se týče jmen, tak jsem v knize opravdu žádná příšerně znějící jména nenašla. Toho se bát nemusíte a ohledně obálek vám řeknu jen jedno: ve skutečnosti vypadají daleko líp, něž na obrázku - tedy ta první určitě, protože na ni právě zbožně civím.

Cassandra Clareová...
Cassandra se narodila americkým rodičům v Íránu a většinu dětství strávila cestováním po světě se svojí rodinou. Do deseti let žila ve Francii, Anglii a Švýcarsku.
Po střední škole žila v Los Angeles a New Yorku, kde pracovala v různých časopisech. Na knize Město z kostí začala pracovat v roce 2004, inspirována Manhattanem.